Ο «ανήθικος» χώρος στη ζωή του ζευγαριού


Το ανδρόγυνο οφείλει να φροντίζει τη σεξουαλική του ζωή και να βρίσκει ένα μέρος ή μία μέρα μέσα στην εβδομάδα όπου θα μπορεί να λειτουργήσει σεξουαλικά χωρίς πίεση, άγχος και ενοχές
Tο καλοκαίρι σιγά-σιγά μας αποχαιρετά. Μέρα με τη μέρα, οι δρόμοι γεμίζουν και οι εργαζόμενοι επιστρέφουν και πάλι στις υποχρεώσεις τους. Τα παιδιά επιστρέφουν στα σχολεία και την ίδια στιγμή οι γονείς αγχώνονται μπροστά στα έξοδα και τον προγραμματισμό.
Πράγματι, το καλοκαίρι ήταν για αρκετά ζευγάρια μια ουσιαστική ευκαιρία απόδρασης και χαλάρωσης, αφού τους επέτρεψε να απομονωθούν και να απολαύσουν ο ένας τον άλλον μακριά από τα βλέμματα και τις ανάγκες των παιδιών που την ίδια στιγμή είτε ξεφάντωναν σε κάποια κοντινή κατασκήνωση, είτε παραθέριζαν μαζί με τον παππού και τη γιαγιά. Ετσι, το διάστημα αυτό απέκτησε ιδιαίτερη σημασία για τους γονείς οι οποίοι βρήκαν επιτέλους την ευκαιρία να αφοσιωθούν λίγο περισσότερο στη σεξουαλική τους ζωή, χωρίς να αγχώνονται για την πιθανή «εισβολή» των παιδιών στην κρεβατοκάμαρά τους.

Δεν είναι λίγοι οι σύντροφοι που μετά τη γέννηση του πρώτου τους παιδιού αρχίζουν να βάζουν το σεξ σε δεύτερη μοίρα. Σταδιακά, ο ερχομός του πρώτου παιδιού δίνει στους εραστές τον ρόλο του πατέρα και της μητέρας και το γεγονός αυτό τοποθετεί στο επίκεντρο της ζωής του ζευγαριού το παιδί και όχι τη σεξουαλική του ζωή.
Ο άνδρας παύει να φαντασιώνεται τη γυναίκα ως ερωμένη και αρχίζει να την αντιμετωπίζει κυρίως ως μητέρα του παιδιού του. Αντίστοιχα και η ίδια μπροστά στην αγωνία της να γίνει σωστή μάνα, αφιερώνεται στον μητρικό της ρόλο, παραγκωνίζοντας την ερωτική ζωή με τον σύντροφό της. Συγχρόνως, δεν είναι λίγες οι φορές που η σεξουαλική ζωή του ζευγαριού καπελώνεται από έναν άγραφο ηθικό κώδικα, ο οποίος σχεδόν απαγορεύει την τρυφερότητα και την ερωτική έκφραση των γονέων μπροστά στα παιδιά τους.

Η επιστροφή της οικογένειας από τις καλοκαιρινές της αποδράσεις, επομένως, σηματοδοτεί και την επαναφορά της στις προαναφερόμενες συνθήκες. Σύντροφοι που έζησαν ως ζευγάρι και όχι ως οικογένεια στις διακοπές τους έρχονται πάλι πρόσωπο με πρόσωπο με την απουσία του δικού τους «ανήθικου» χώρου, μέσα στον οποίο δεν ήταν γονείς, αλλά δύο εραστές όπως τον πρώτο καιρό της γνωριμίας τους.

Το μόνο που έχει θέση σε έναν τέτοιο χώρο είναι το πάθος, η έξαψη και η σεξουαλική έλξη η οποία εκφράζεται απελευθερωμένα με όποιο τρόπο αποφασίσει το ζευγάρι, χωρίς ταμπού και περιορισμούς. Πρόκειται για τον χώρο όπου η γυναίκα μπορεί να λειτουργήσει προκλητικά, να σαγηνέψει τον άνδρα ως ερωμένη και να επιβεβαιωθεί από αυτόν, ενώ το επόμενο λεπτό εκείνος μπορεί να νιώσει την αίσθηση του κυνηγού που παρακολουθεί το «θήραμά» του προτού επιτεθεί και το κατακτήσει.

Ενα ζευγάρι, λοιπόν, λόγω των οικογενειακών του υποχρεώσεων, πολλές φορές αναγκάζεται να στερηθεί τον προσωπικό του χώρο και χρόνο. Σε αυτές τις περιπτώσεις περιορίζεται σχεδόν αυτόματα στο πλαίσιο της συντροφικότητας, η οποία λειτουργεί ανασταλτικά στις σεξουαλικές φαντασιώσεις και τις ενορμήσεις του. Το σεξ σταδιακά χάνει τη συχνότητα και την αρχική του ένταση, ενώ το πάθος δίνει τη θέση του στη συναισθηματική εγγύτητα μεταξύ των δύο συντρόφων. Το κρεβάτι τους παύει να είναι ένας «ανήθικος» χώρος στον οποίο μπορούν να εκφραστούν σεξουαλικά, επειδή συχνά αισθάνονται αμήχανα να λειτουργήσουν εκεί όπου το παιδί τους συχνά το παίρνει ο ύπνος.

Το ζευγάρι ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάει ότι εξακολουθεί να δικαιούται την απόλαυση του έρωτά του, καθώς εκτός από τον ρόλο των γονέων που ενώνει τους δύο συντρόφους, υπάρχει και ο ρόλος των εραστών που τους θυμίζει όλα όσα αγάπησαν και λάτρεψαν ο ένας στον άλλο.

Το ανδρόγυνο οφείλει να φροντίζει τη σεξουαλική του ζωή και να βρίσκει ένα μέρος ή μία ημέρα μέσα στην εβδομάδα που να μπορεί να λειτουργήσει σεξουαλικά χωρίς πίεση, άγχος και ενοχές.

Αυτή είναι η πιο σημαντική επένδυση στην ερωτική σχέση του άνδρα και της γυναίκας, καθώς ανατροφοδοτεί και εξισορροπεί συναισθηματικά τους δύο συντρόφους, οι οποίοι μέρα με τη μέρα γίνονται όλο και πιο ισχυρό πρότυπο αγάπης για τα παιδιά τους και συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία της οικογένειας ως σύνολο.

Από τον δρα Θάνο Ε. Ασκητή
Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου