Μειωμένες οι πωλήσεις στις θερινές εκπτώσεις


Μεσοσταθμική μείωση των πωλήσεων στις θερινές εκπτώσεις, σε ποσοστό περίπου 3%, εκτιμά η ΕΣΕΕ, με βάση έρευνα που πραγματοποίησε.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 9-15% στις επιχειρήσεις με αυτοαπασχόληση σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ή εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση (έως 3%).

Το 65% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν μικρότερες σε σύγκριση με το 2016, ενώ το 28% ανέφερε πως παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Το 6% των επιχειρηματιών δήλωσε καλύτερες πωλήσεις.

Μία στις δύο επιχειρήσεις έκανε μειώσεις 21-40%, ενώ μία στις πέντε πραγματοποίησε εκπτώσεις είτε της τάξης του 41%-50% είτε μεγαλύτερες του 50%. Το ποσοστό των επιχειρήσεων που έκανε εκπτώσεις άνω του 50% διπλασιάστηκε σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα για τις χειμερινές εκπτώσεις του 2017.

Ακόμη, το 52% των επιχειρηματιών απάντησε ότι οι καταναλωτές πλήρωσαν κυρίως με πιστωτικές κάρτες, το 26% ότι χρησιμοποίησαν πιστωτικές κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 22% κυρίως με μετρητά. Τα ποσοστά χρήσης καρτών είναι αυξημένα για πρώτη φορά στις επαναλαμβανόμενες έρευνες.

Σε ό,τι αφορά την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων, σύμφωνα με τους Εμπορικούς Συλλόγους, οι επιχειρηματίες δεν επέλεξαν να διατηρήσουν τα καταστήματα τους ανοιχτά, εκτός από μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες φάνηκε να πειραματίστηκαν (δεν άνοιξαν όλες τις Κυριακές και ούτε όλα τα υποκαταστήματα τους). Στο κέντρο της Αθήνας η πλειονότητα των καταστημάτων δεν άνοιξε τις Κυριακές. Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 16 Ιουλίου, το 48% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το αυτό δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της θερινής εκπτωτικής περιόδου, το 38% ότι τον επηρέασε αρνητικά και το 10% δηλώνει ότι συνέβαλε θετικά.

Ακόμη, το 58% δήλωσε ότι δεν βελτιώθηκε η επισκεψιμότητα των καταναλωτών, το 29% ότι το άνοιγμα τις Κυριακές έχει συμβάλει σε μικρό βαθμό στην αύξηση της επισκεψιμότητας και το 13% ότι έχει συμβάλει πάρα πολύ ή πολύ.

«Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος, παρουσίασε σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των εμπορικών επιχειρήσεων ανάλογα με το εμπόρευμα στα ράφια τους και τη θέση τους. Για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνεται ότι ο αυξημένος τουρισμός σε επίπεδο αφίξεων δεν αντιστοιχεί απαραίτητα σε ενίσχυση του τζίρου των επιχειρήσεων - ιδίως των εμπορικών - ακόμα και στις απόλυτα τουριστικές περιοχές», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.

Πρόσθεσε ότι η αυξημένη τουριστική κίνηση, αν και βελτίωσε τις επιδόσεις ορισμένων εμπορικών επιχειρήσεων, δεν κατάφερε να αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα στον κλάδο αλλά απλά να τονώσει τον τζίρο στις περιοχές υψηλής επισκεψιμότητας.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ τηλεφωνικά, σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Πηγή: ΑΠΕ
Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου