Μια μικρή βιοτεχνία από την Κόρινθο ράβει τα μπλουζάκια για ένα από τα διασημότερα τουρνουά τένις στον κόσμο
Τι κοινό μπορεί να έχουν ο Αμερικανός τενίστας Τζον Μάκενρο, ο Σουηδός Μπιορν Μποργκ και η Αμερικανίδα Σερένα Γουίλιαμς; Ολοι, ως πρωταθλητές του τουρνουά τένις Γουίμπλεντον, όπως και οι πρόσφατοι νικητές του, έχουν δει ή έχουν δοκιμάσει τα μπλουζάκια που ράβει μια μικρή βιοτεχνία από την Κόρινθο. Δεν θα ήταν υπερβολή αν έλεγε κανείς ότι η εταιρεία Πρεδάρη κατακτά το Γουίμπλεντον, καθώς τα προϊόντα αγοράζονται τόσο από τους επισκέπτες του γνωστού τουρνουά τένις όσο και από άλλα καταστήματα στο Λονδίνο. Εκεί που απέτυχαν λοιπόν όμιλοι κλωστοϋφαντουργίας και ένδυσης αντλώντας εκατομμύρια ευρώ από το Χρηματιστήριο, θριαμβεύει μια μικρή βιοτεχνία παραγωγής πλεκτών ενδυμάτων από την Κόρινθο, η οποία εδώ και δεκαετίες ράβει ρούχα αποκλειστικά για την εγγλέζικη εταιρεία διεξαγωγής των αγώνων τένις Γουίμπλεντον. Ο κ. Κίμωνας Πρεδάρης δεν μετέφερε ποτέ τις εγκαταστάσεις της βιοτεχνίας πλεκτών ενδυμάτων στη γειτονική Βουλγαρία για να μειώσει το κόστος, αν και, όπως θα δούμε, πέρασε δύσκολες περιόδους. Ο ίδιος και η οικογένειά του έμειναν πιστοί σε αυτό που ξεκίνησαν από την αρχή, και μάλλον οι εξελίξεις τούς δικαιώνουν.
Εδώ και έναν χρόνο, εκτός από τις αγορές εξωτερικού, η βιομηχανία τους αρχίζει να κατακτά πελάτες και στο εσωτερικό χάρη στα προϊόντα της και στην ταχύτητα παραγωγής. Σήμερα, η εταιρεία σαφώς έχει μεγαλώσει από το ξεκίνημά της και με τη νέα γενιά στο τιμόνι της ψάχνει την καινούρια ταυτότητά της.
To συμβόλαιο με τη Γουίμπλεντον
Πρώην τραπεζικός υπάλληλος, ο κ. Πρεδάρης ξεκινά το 1984 μια μικρή οικοτεχνία πλεκτών ενδυμάτων, όπως φούτερ και μακό πόλο.Τον πρώτο καιρό εργάζονταν ο ίδιος, η γυναίκα του Χρυσάνθη και ένας -δυο εργάτες.
Εκ των πραγμάτων, η οικογένεια δεν είχε τίποτε άλλο πέρα από τη σκληρή δουλειά προκειμένου να αποκτήσει περισσότερους πελάτες. Δεν λένε, όμως, ότι με τη σκληρή δουλειά, συνήθως πηγαίνει και η τύχη; Αιτία, λοιπόν, ήταν ένας Ελληνοσουηδός επιχειρηματίας, ο οποίος εκτός από τις αγορές της Σουηδίας διέθετε και το δικαίωμα εμπορίας για την αγγλική εταιρεία του τουρνουά Γουίμπλεντον. Ετσι, οι δουλειές του αποτελούν έως σήμερα το πρώτο διαβατήριο για τις αγορές του εξωτερικού. Η βιοτεχνία παρήγε μπλουζάκια για τον Ελληνοσουηδό και εκείνος πουλούσε στο εξωτερικό το τελικό προϊόν, το οποίο βασιζόταν σε συγκεκριμένες αυστηρές προδιαγραφές παραγωγής. Οι τελευταίες αποτελούν σίγουρα ένα από τα στοιχεία της επιτυχίας, καθώς οι Εγγλέζοι απαιτούσαν τα μπλουζάκια να έχουν υποχρεωτικά μόνο ελληνικό βαμβάκι 100%, ενώ έθεσαν και άλλα στάνταρ κατά την παραγωγή.
Ο κ.Βασίλης Πρεδάρης
Οι πιέσεις, όμως, για ένα τελικό προϊόν προσαρμοσμένο σε υψηλά επίπεδα ποιότητας αποτέλεσαν, όπως προαναφέρθηκε, την πρώτη «μαγιά» των παραγγελιών. Η βιοτεχνία Πρεδάρη, λοιπόν, παρήγε ρούχα για την εταιρεία του Κυπέλλου Τένις, για πανεπιστήμια της Αγγλίας και γερμανικές αλυσίδες. Οι παραγγελίες έδιναν δουλειά στην εταιρεία ώσπου μια προσωπική υπόθεση του Ελληνοσουηδού επιχειρηματία αλλάζει, προσωρινά, την τροπή των πραγμάτων: ερωτεύεται και φεύγει για το εξωτερικό. Η βιοτεχνία Πρεδάρης, όμως, χρειάζεται το συμβόλαιο παραγωγής, γι’ αυτό και ο κ. Πρεδάρης πηγαίνει στο Λονδίνο, όπου συναντά τους υπεύθυνους της εταιρείας Γουίμπλεντον και τους λέει ότι η μικρή βιοτεχνία του ήταν η παραγωγός των ρούχων. Εκείνοι δεν πείθονται και ο Ελληνας τότε τους δηλώνει ότι θα μείνει μόνο τρεις ημέρες στο Λονδίνο. Τελικά, η Γουίμπλεντον απαντά θετικά, με το συμβόλαιό της να ισχύει μέχρι σήμερα. Δεν ήταν ωστόσο πάντοτε ρόδινες οι εποχές, όπως λέει ο κ. Βασίλης Πρεδάρης, γιος του ιδρυτή. Η μικρή μονάδα, που διαθέτει ελάχιστο δανεισμό, αντιμετώπισε προβλήματα -όπως όλος ο κλάδος άλλωστε- όταν καταργήθηκαν οι δασμοί και εισήλθαν τα φθηνά ασιατικά προϊόντα. Παρά ταύτα, συνέχισε με τους πελάτες του εξωτερικού.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα και το «Αρχοντικό Πρεδάρη»
Σήμερα, η βιοτεχνία Πρεδάρης αποτελεί μια μικρή καθετοποιημένη ευέλικτη μονάδα η οποία μπορεί να συναγωνιστεί σε ταχύτητα ακόμη και μεγαλύτερες εταιρείες του εξωτερικού. Σε εγκαταστάσεις 2.000 τ.μ. απασχολούνται 20 άτομα προσωπικό, χρησιμοποιώντας σύγχρονα μηχανήματα ραφής, τυπώματος και κεντημάτων. Περί το 70% του κύκλου εργασιών της, ο οποίος έχει ξεπεράσει το 1 εκατ. ευρώ, κατευθύνεται στο εξωτερικό. Ακόμη και σήμερα η εταιρεία δεν δανείζεται και χρησιμοποίησε ελάχιστα κεφάλαια του ΕΣΠΑ, τα οποία κατευθύνθηκαν για τον εξοπλισμό. Τα μέλη της οικογένειας Πρεδάρη χαρακτηρίζονται από εργασιομανία, χαμηλό προφίλ, αλλά και πίστη στην παράδοση.
Πριν από έξι χρόνια αναπαλαίωσαν έναν παλιό ξενώνα, κτίσμα του 1870, στην ορεινή Κορινθία, το οποίο σήμερα ονομάζεται «Αρχοντικό Πρεδάρη», αναβιώνοντας το κλίμα μιας άλλης εποχής. Πρόσφατα η εταιρεία πραγματοποίησε με επιτυχία στροφή και στην αγορά του εσωτερικού, καθώς παράγει ρούχα και ένδυση για ξενοδοχεία, εστιατόρια και γενικότερα ρουχισμό για επιχειρήσεις.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα σημειώθηκαν τόσο γιατί η εταιρεία είχε να καλύψει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς όσο και γιατί η Πρεδάρης αναζητά την ταυτότητά της στο νέο περιβάλλον. Για παράδειγμα, μια εταιρεία ταχυμεταφορών αντιμετώπιζε πρόβλημα με τις φόρμες από κινέζικο πολυεστέρα, καθώς στις υψηλές θερμοκρασίες το υλικό καιγόταν. Η λύση δόθηκε με τα ελληνικά νήματα και υφάσματα, με την εταιρεία πλέον να διαθέτει ρούχα τα οποία μπορεί να είναι ακριβότερα, αλλά δεν δημιουργούν προβλήματα κατά τις εργασίες.
Πλεονέκτημα της εταιρείας, όπως λένε, ο κ. Βασίλης Πρεδάρης, ο οποίος εκπροσωπεί τη νέα γενιά της οικογένειας, και ο κ. Νίκος Μακρής, υπεύθυνος πωλήσεων, είναι η ταχύτητα κατά την εκτέλεση των παραγγελιών. Για παράδειγμα, μια ελληνική εταιρεία έκανε παραγγελία για κάποια μπλουζάκια μακό σε μονάδα της Τουρκίας. Η απάντηση που τους δόθηκε από εκεί ήταν ότι οι ποσότητες θα παραδίδονταν ύστερα από μήνες και σε χαμηλότερη τιμή. Τον επόμενο χρόνο όμως η ίδια εταιρεία προτίμησε την Πρεδάρης, καθώς είχε τα προϊόντα στην κατάλληλη στιγμή και στην κατάλληλη ποιότητα.
Παράλληλα με τις πωλήσεις στα καταστήματα του εξωτερικού (Γουίμπλεντον, «Ηarrods»), η εταιρεία πρόσφατα ξεκίνησε και πωλήσεις σε ένα κατάστημα που βρίσκεται στο ξενοδοχείο «Costa Navarino» και διαθέτει ειδική σειρά ρούχων. Ποια θα είναι η αυριανή εικόνα της Πρεδάρης; Ο κ. Βασίλης Πρεδάρης απαντά ότι θα επιτευχθεί ο διπλασιασμός του τζίρου της, καθώς οι στόχοι του επιχειρησιακού πλάνου έχουν ξεπεραστεί. Ωστόσο, η νέα εποχή θέλει συνεχώς καινοτομίες και η εταιρεία ήδη αναζητά την κατοχύρωση προϊόντων ή ένα δικό της brand, εξελίξεις που θα εξασφαλίσουν τη μακροημέρευσή της και στις επόμενες δεκαετίες.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το κείμενο αυτό δημοσιεύθηυκε στο "Πρώτο Θέμα" το 2013.Απο τότε μέχρι σήμερα και παρά την κρίση η εταιρεία έχει προχωρήσει πολλά βήματα πιο πέρα.!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου