Μία διετία δίνει στους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων το υπουργείο Παιδείας να αξιολογήσουν το εκπαιδευτικό τους προσωπικό. Εφόσον ολοκληρωθεί το παραπάνω χρονικό περιθώριο και δεν λυθεί η σχέση εργασίας με τον εκπαιδευτικό, η δυνατότητα για απολύσεις περιορίζεται.
Για κρατικό έλεγχο σε σωρηδόν αναιτιολόγητες απολύσεις του παρελθόντος κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας με την ομοσπονδία ιδιωτικών εκπαιδευτικών να χαιρετίζει τις νομοθετικές ρυθμίσεις, ενώ από την άλλη οι σχολάρχες επισημαίνουν ότι επιστρέφει η μονιμότητα στον ιδιωτικό τομέα και συνεπακόλουθα αίρεται οποιαδήποτε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ούτε η αντιπολίτευση «χαρίζεται» στον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη με τη Ν.Δ. να κατηγορεί την ηγεσία για ιδεοληψίες και «ψαλίδισμα» των θετικών στοιχείων του ιδιωτικού σχολείου.
Πεδίο πολιτικών αντιπαραθέσεων, οι αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών του ιδιωτικού θα απασχολήσουν αυτές τις μέρες τη Βουλή στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων με την ψήφιση να μετατίθεται τον Σεπτέμβρη. Οξύμωρο είναι το γεγονός ότι αν και το νομοσχέδιο στην πλειοψηφία του αφορά την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση, οι διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση μονοπώλησαν τη συζήτηση.
Οι αλλαγές
Για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία συνάπτεται σύμβαση ορισμένου χρόνου η οποία αρχίζει την ημέρα παροχής των υπηρεσιών από τον εκπαιδευτικό και λήγει την 31η Αυγούστου. Οι ιδιοκτήτες των σχολείων έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν σε λήξη της συνεργασίας μόνο μετά τα πέρας και των δύο χρόνων που ορίζει η σύμβαση και όχι κατά τη διάρκεια.
Στη συνέχεια η σύμβαση μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου και μπορεί να καταγγελθεί βάσει ορισμένων περιορισμών που αποτελούν και το τεράστιο πεδίο συγκρούσεων και αντιστάσεων μεταξύ υπουργείου και ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων.
Αντιδράσεις
Ο εργοδότης θα πρέπει να επικαλεστεί και να αποδείξει αιτιολογημένη διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος στο σχολείο. Οι σχολάρχες σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους ότι η διατύπωση του νομοσχεδίου είναι ασαφής. Παράλληλα, η αιτιολόγηση θα πρέπει να υποβληθεί στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης και το υπηρεσιακό συμβούλιο, γεγονός που σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες αφήνει τεράστιο χώρο σε «συνδικαλιστές της ΟΙΕΛΕ και του δημοσίου που τα απαρτίζουν να απορρίπτουν κάθε αίτηση απόλυσης».
Η πλευρά της ομοσπονδίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) βέβαια είναι εκ διαμέτρου αντίθετη καθώς όπως επισημαίνουν «οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολύονται αναιτιολόγητα και εντελώς ελεύθερα. Τι λέει ο νέος νόμος; Οχι να μην απολύουν τα ιδιωτικά σχολεία, αλλά να αιτιολογούν επαρκώς την απόλυση και η πολιτεία να ελέγχει τη νομιμότητα και την καταχρηστικότητα, ή μη, της απόλυσης».
Κενά διατύπωσης
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται από τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) στη διάταξη που ορίζει ότι η ανεπάρκεια ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους θα πρέπει να στηρίζεται για διάστημα τουλάχιστον δύο διδακτικών ετών. Οπως εύστοχα υπογραμμίζουν το «κενό» που εντοπίζεται σε αυτή τη διατύπωση: «Μπορεί κανείς να φανταστεί σε τι κωμικοτραγικά αποτελέσματα θα οδηγούσε μια τέτοια διαδικασία. Για παράδειγμα ένας εκπαιδευτικός θα μπορούσε να παραμελεί πλήρως τα καθήκοντά του για ένα έτος και το επόμενο στοιχειωδώς να τα επιτελεί, το μεθεπόμενο να τα παραμελεί και πάλι κ.ο.κ. Ο εκπαιδευτικός αυτός δεν θα μπορούσε ποτέ να απολυθεί γιατί δεν θα βρισκόταν ανεπαρκής στην εκτέλεση των καθηκόντων του για δύο συνεχόμενα έτη, ενώ αντίθετα ο ιδιοκτήτης του σχολείου κινδυνεύει να βρεθεί κατηγορούμενος ως υπαίτιος εμπαθούς συμπεριφοράς!».
Απογευματινές λειτουργίες
Καταγραφή όλων των επιπλέον σχολικών δράσεων θα γίνεται από τις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αλλά και δυνατότητα τοποθέτησης εκπαιδευτικών που δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους στις απογευματινές δραστηριότητες, ορίζει διάταξη στο νομοσχέδιο. Ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι τα ιδιωτικά σχολεία έχουν το δικαίωμα επιπλέον δραστηριοτήτων αρκεί να καταθέτουν λίστα εκπαιδευτικών και πραγματοποιείται και φορολογικός έλεγχος, εφόσον οι γονείς πληρώνουν επιπλέον αυτές τις δραστηριότητες.
Οι σχολάρχες χαρακτηρίζουν τις «μομφές» για μαύρη εργασία ως αβάσιμες, ανυπόστατες και προσβλητικές σημειώνοντας ότι σε σχετικούς ελέγχους τα ιδιωτικά σχολεία έχουν μηδαμινά ποσοστά αδήλωτης εργασίας.
Στα φροντιστήρια
Σύμφωνα με τον κ. Φίλη εξασφαλίζεται και η εργασιακή νομιμότητα των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα φροντιστήρια. «Περίπου 50.000 εκπαιδευτικοί δουλεύουν με τη γενική εικόνα να δείχνει απουσία και της στοιχειώδους ασφαλιστικής και εργασιακής νομιμότητας. Η ωριαία αποζημίωση για έναν εκπαιδευτικό είναι 4,3 ευρώ μεικτά. Εμείς κατοχυρώνουμε τα 25 ωρομίσθια για όσους δουλεύουν 21 ώρες ώστε να έχουν ασφαλιστική κάλυψη», σημείωσε κατά την ομιλία του.
Παράτυποι τίτλοι
Πιστό στις δεσμεύσεις του το υπουργείο Παιδείας ή ακόμα ένα συγχωροχάρτι στην ανομία; Η διάταξη για τους παράτυπους τίτλους σπουδών από ΤΕΕ προκάλεσε έντονη αντίδραση από την αντιπολίτευση. Ο κ. Φίλης υποστήριξε ότι ο νόμος Γιαννάκου για τους παράτυπους τίτλους διευρύνεται και δεν αφορά συγκεκριμένα σχολικά έτη με τους πτυχιούχους να δίνουν ειδικές εξετάσεις. Εύλογα, ο τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος αναρωτήθηκε: «Κάνει λάστιχο τη διάταξη συγχωροχάρτι ακόμα και για όσους αποφοίτησαν μετά το 2008; Οταν όλοι πλέον γνώριζαν;».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου