Χρησιμοποίησε τη δύναμη του ίντερνετ για να βγάλεις λεφτά


Μέχρι σήμερα είναι κυριολεκτικά εκατοντάδες αυτοί που έχουν μιλήσει για το πώς βγάζεις τα προς το ζην από το ίντερνετ, καθώς οι συμβουλές και οι εξομολογήσεις δίνουν και παίρνουν.
Άλλοτε καλύτερα και άλλοτε χειρότερα, πολλοί τα έχουν καταφέρει, και δεν μιλάμε για τις διάνοιες που γίνονται εκατομμυριούχοι πριν τα 25 τους, παρά για καθημερινούς ανθρώπους που είχαν ωστόσο σύστημα. Και πρόγραμμα. Και αποφασιστικότητα.
Ένα από αυτούς είναι ο blogger Jon Morrow, που έχει φτιάξει όχι ένα, όχι δύο, αλλά τρία blogs του 1 εκατ. δολαρίων τον χρόνο έκαστο.
Και για να αποδείξει την αλήθεια των λεγομένων του για το γνωστότερο από τα τρία, το Smart Blogger, παραθέτει ένα screenshot με μια τυχαία μηνιαία κατάσταση εσόδων. Ιδού!

«Ήταν καλός μήνας», μας λέει, «δεν βγάζουμε πάντα τόσα πολλά λεφτά. Αλλά σχεδόν πάντα φτάνουμε τις 100.000 δολάρια σε πωλήσεις». Μηνιαίως. Πώς όμως, πώς;
«Λοιπόν, θα σας πω», αποφαίνεται εκείνος, «όχι επειδή θέλω να κοκορευτώ (εντάξει, θέλω λίγο), αλλά επειδή οι περισσότερες από τις συμβουλές εκεί έξω είναι εντελώς μπαρούφες». Τι εννοεί; «Για παράδειγμα, βλέπετε καθόλου διαφημίσεις σε αυτό το site; Όχι; Μήπως βλέπετε e-books για πώληση; Κανένα από αυτά, σωστά; Υπάρχει λόγος γι’ αυτό».
Πάμε λοιπόν να δούμε τι μας λέει για το πώς μπορείς όντως να βγάλεις λεφτά από το ίντερνετ χωρίς να μιλά γενικά και αόριστα, παρά συγκεκριμένα και με αποδείξεις…

Ποιος είναι όμως ο πετυχημένος blogger;

Ο Jon Morrow δούλεψε για οχτώ χρόνια με μερικούς από τους καλύτερους bloggers του ίντερνετ. Όπως τον Brian Clark, τον οποίο είδε να μετατρέπει το Copyblogger του σε μια φίρμα δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, ή τους Neil Patel και Hiten Shah, τους οποίους βοήθησε να στείλουν το KISSmetrics τους σε δυσθεώρητα οικονομικά ύψη.
«Συνολικά», μας λέει, «δεν θα μου έκανε εντύπωση αν και τα δύο blogs έχουν βγάλει πάνω από 50 εκατ. δολάρια. Συγκριτικά, τα 100.000 δολάρια τον μήνα που κατάφερα να βγάλω εγώ δεν είναι παρά ψίχουλα».
Και σπεύδει να μας συμβουλεύει πως «δεν ήταν εύκολο. Για τα πρώτα χρόνια, δούλευα 80-100 ώρες τη βδομάδα και ακόμα και τώρα σπαταλώ τουλάχιστον 60 ώρες. Τα καλά νέα; Απέδωσε. Αν πάρετε μερικά από τα μαθήματά μου σοβαρά, θα αποδώσει και για σας».
Ακόμα και εφαρμογή (Blog Profit Calculator) έχει φτιάξει για το πόσα μπορείς να βγάλεις από το blog σου, την οποία μπορούμε να δοκιμάσουμε…

Πώς έβγαλε αυτός λεφτά

Από τη στιγμή που θα αποφασίσουμε να χρησιμοποιήσουμε το blog μας για να βγάλουμε λεφτά, δεν είμαστε απλοί bloggers, μας λέει, αλλά γινόμαστε επιχειρηματίες και κάπως έτσι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε.
Αυτό που πουλάς είναι η γνώση σου σε ένα αντικείμενο και η εξειδίκευσή σου, ελπίζοντας να προσελκύσεις κόσμο («πελάτες» τους λέει χαρακτηριστικά) και να κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους. Όταν αυτό συμβεί, τότε τα πράγματα μπορεί κάλλιστα να πάρουν τη μορφή χιονοστιβάδας και να εξασφαλίσεις ζωή πλουσιοπάροχη.
Η δική του ιστορία, την οποία είναι κάτι παραπάνω από πρόθυμος να μοιραστεί, δεν ήταν εύκολη. Του πήρε πέντε ολόκληρα χρόνια για να βγάλει το πρώτο του δολάριο. Είχε ξεκινήσει τέσσερα διαφορετικά blogs και έγραφε γι’ αυτά τις νύχτες και τα Σαββατοκύριακα. Τα πρώτα τρία απέτυχαν, παρά τον χρόνο και τον κόπο που είχε δαπανήσει. «Έκανα πάρα πολλά λάθη και στο τέλος έπρεπε να τα κλείσω χωρίς να βγάλω δεκάρα από αυτά».
Μόνο που από τα λάθη έμαθε και παρά τις απανωτές αποτυχίες, προσέγγιζε την επιτυχία όλο και περισσότερο. Κι έτσι το τέταρτο blog έμελλε να είναι το μοιραίο. Προσέλκυε πια 1.000 επισκέπτες τη μέρα μέσα στους δύο πρώτους μήνες και το πούλησε έναντι 10.000 δολαρίων.
Μετά πήγε να δουλέψει για μερικά χρόνια στο Copyblogger και το KISSmetrics, είδε την απίστευτη επιτυχία τους, και είπε να δοκιμάσει ξανά.
Είναι σαν κάθε άλλη δουλειά, μας λέει, μαθαίνεις από τα λάθη σου και προχωράς. Και το καλό εδώ είναι πως τα λάθη δεν κοστίζουν περιουσίες και σε βάζουν μέσα με τα τσαρούχια. Κάθε άλλο, μόνο χρόνο χάνεις. Και κόπο…

Πώς βγάζεις λεφτά από το blogging

Με πέντε βήματα. Πρώτο, στήνεις το blog σου. Δεύτερο, γράφεις περιεχόμενο που προσελκύει πολύ κόσμο. Τρίτο, πείθεις τον κόσμο να σου δώσει το email του, προσφέροντας κάτι δωρεάν ή κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του από το περιεχόμενό σου. Τέταρτο, στέλνεις στους συνδρομητές σου πλέον περιεχόμενο που ενδυναμώνει τη σχέση σας. Και πέμπτο, πουλάς προϊόντα ή υπηρεσίες που θέλει το κοινό σου.

 «Το πρόβλημα; Είναι δύσκολο να γίνει»! Γιατί μπορεί η διαδικασία να μοιάζει απλή, κάθε βήμα είναι ωστόσο περίπλοκο και απαιτεί ικανότητες. Ιδιαίτερα το πέμπτο και τελευταίο βήμα. Τι είδους προϊόντα και υπηρεσίες πουλάς δηλαδή; Και μας δίνει μια ιδέα με το παρακάτω γράφημα.

 

Κι αν δεν έχεις δικά σου προϊόντα ή υπηρεσίες να πουλήσεις; Τι κάνεις τότε; Και πάλι μπορείς να βγάλεις λεφτά πουλώντας προϊόντα ή υπηρεσίες άλλων. Ο πλέον κοινός τρόπος και «λιγότερο επικερδής», υποδεικνύει, είναι να πουλήσεις διαφήμιση, επιτρέποντας στις εταιρίες να διαφημίσουν στον χώρο σου τα προϊόντα τους έναντι αμοιβής. Ακόμα και συμφωνίες μπορείς να κάνεις με εταιρίες ώστε να παίρνεις προμήθεια από κάθε πώληση που συντελείται μέσω της ιστοσελίδας σου, αυτό που λέμε «affiliate marketing».
Η δική του εμπειρία υποδεικνύει πάντως, κι αυτό είναι όσο να πεις παράδοξο για το πώς δουλεύει το ίντερνετ, πως δεν πρέπει να πουλάς διαφήμιση ή να χρησιμοποιείς τις διαφημίσεις της Google (Google AdSense)! Αυτό μας λέει είναι ολότελα λάθος, παρά την κοινή πεποίθηση πως έτσι βγαίνουν τα λεφτά στο ίντερνετ, με ιστοσελίδες που πουλάνε διαφημιστικό χώρο δηλαδή. Μπορεί να ισχύει για τα μεγάλα sites, για τα νέα είναι ωστόσο αποτρεπτικό.
Και μας εκμυστηρεύεται την εμπειρία του στο Copyblogger και το πείραμα που έκαναν, σε ένα site που δεν φιλοξενούσε διαφημίσεις δηλαδή και είπανε να το δοκιμάσουν για να δουν τι θα γίνει. Έφτιαξαν έτσι τρεις διαφημιστικούς χώρους στα δεξιά της σελίδας και η ιστοσελίδα έδειχνε τώρα κάπως έτσι…

Οι διαφημίσεις ήταν για τα δικά τους προϊόντα και θυμάται πως στον πρώτο μήνα είχαν πουλήσει προϊόντα αξίας 50.000 δολαρίων. Καθόλου άσχημα. Και μετά θέλησε να δει πόσο θα πλήρωναν διαφημιστικές και εταιρίες για να χρησιμοποιήσουν τον χώρο τους. Η έρευνα αγοράς υπέδειξε πως οι καλύτερες προσφορές κυμαίνονταν στα 5.000 δολάρια ανά χώρο, 15.000 δολάρια τον μήνα και για τους τρεις, «70% λιγότερο δηλαδή από όσα βγάζαμε πουλώντας τα δικά μας προϊόντα».
Κι αυτό ίσχυε για ένα μεγάλο και σοβαρό πια site. Φανταστείτε πόσο πιο κάτω θα ήταν για ένα καινούριο site που δεν έχει καθιερωθεί ακόμα. Γι’ αυτό και μας λέει πως ο καλύτερος τρόπος είναι να συνάψεις συμφωνίες με εταιρίες ώστε να παίρνεις προμήθεια από την πώληση των προϊόντων τους.
«Αν έχεις ένα πιστό κοινό που σε εμπιστεύεται και προσπαθείς να δεις πώς θα βγάλεις λεφτά από το blogging, το να πουλάς διαφημίσεις δεν είναι έξυπνη κίνηση … Κανένα από αυτά δεν θα σου αποφέρει τόσα όσο το να προωθείς τα δικά σου προϊόντα ή να παίρνεις προμήθεια για την προώθηση άλλων».
Το «affiliate marketing» προκρίνει λοιπόν ο ίδιος, καθώς η προμήθεια μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 50% και είναι ευκολότερο να προωθείς τα προϊόντα των άλλων μέσω συνδέσμων στα κείμενά σου παρά να φτιάξεις τα δικά σου προϊόντα. Εκτός, μας λέει, και αν προσφέρεις υπηρεσίες, οπότε είναι έξυπνο να τις διαφημίσεις από την αρχή. «Αν είσαι γραφίστας, κτηματομεσίτης, δικηγόρος ή κάποιος που παρέχει υπηρεσίες τέλος πάντων, θέλεις να προσφέρεις τις υπηρεσίες σου στο blog από την πρώτη μέρα. Το κέρδος που θα βγάλεις θα είναι μεγαλύτερο από κάθε άλλο, τουλάχιστον στις αρχές».
Όσο για τα δικά μας προϊόντα, μας λέει πως ο πιο εύκολος τρόπος για έναν blogger να ξεκινήσει είναι μέσω ενός e-book. Το μεγάλο λάθος εδώ, πως για να πιάσει το πουλάνε συνήθως πάμφθηνα. Κι αν δεν έχεις ακριβότερα προϊόντα να πουλήσεις, μας συμβουλεύει, τότε είναι μάταιο, καθώς θα βγάλεις ψίχουλα. Σκοπός είναι να δημιουργήσεις μια σειρά προϊόντων (εκπαιδευτικών βοηθημάτων, νομικών συμβουλών, ό,τι θες) και να ξεκινήσεις μάλιστα από το ακριβότερο στο φτηνότερο.
«Εδώ στο Smart Blogger, τα προϊόντα μας κοστίζουν 9.997 δολάρια, 1.997 δολάρια και 997, 497, 197 και 47. Ξεκινήσαμε από το ακριβότερο πρώτα και μετά φτάσαμε στο φτηνότερο. Και ήταν πολύ-πολύ πιο επικερδές έτσι». Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει φτηνή αγορά, μας λέει. Ακόμα και αν οι αναγνώστες σου δεν έχουν 10.000 δολάρια για το προϊόν σου, κάτι «που ισχύει στο 98% των περιπτώσεων», «αυτό δεν παίζει κανέναν ρόλο»: θα βγάλεις περισσότερα λεφτά πουλώντας στο 2% παρά στο άλλο 98% μαζί».


Το δικό του πανάκριβο προϊόν, ας πούμε, αυτό των 9.997 δολαρίων, είναι μια ετήσια συνδρομή για συμβουλές και καθοδήγηση για bloggers, «ένα κοινό που δεν είναι ακριβώς γνωστό για τον πλούτο του. Κι όμως, γεμίζω πάντα τις δέκα θέσεις μέσα σε λίγα λεπτά. Και να γιατί: την τελευταία φορά που το άνοιξα, ειδοποίησα 40.000 bloggers και το 2% των 40.000 αυτών γραφιάδων ήταν 800 άνθρωποι. Και επειδή δέχομαι μόνο 10, έφτιαξα μια κατάσταση εξαιρετικής σπανιότητας».
Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε κι εμείς, μας λέει, ακόμα και αν έχουμε μόλις 100 συνδρομητές, καθώς οι 2 από αυτούς μπορεί να είναι σε θέση να αγοράσουν τα ακριβά προϊόντα και τις υπηρεσίες μας και αυτοί οι 2 θα μας δώσουν πολλά περισσότερα από όσο όλοι οι άλλοι 98 μαζί. «Και δεν λέω πως πρέπει να χρεώνεις 10.000 δολάρια. Συνήθως βγάζουμε περισσότερα από το προϊόν μας των 2.000 δολαρίων παρά από αυτό των 10.000».


Μη φοβάστε λοιπόν να χρεώσετε τις υπηρεσίες που προσφέρετε, μας προτρέπει, και να είστε πάντα εντάξει στις υποχρεώσεις σας, καθώς ο πελάτης πρέπει να μείνει ικανοποιημένος γι’ αυτό που πλήρωσε.
Μια ιστοσελίδα εξάλλου με 10.000 συνδρομητές πωλείται στις περισσότερες αγορές άνετα έναντι 100.000 δολαρίων, άλλος ένας τρόπος να βγάζεις λεφτά, στήνοντας blogs και πουλώντας τα.
Όπως θα έχει γίνει σαφές ως τώρα, η λίστα με τα emails είναι σημαντικότερη από οτιδήποτε άλλο, «ο πιο ακριβής δείκτης για το πόσο πολλά λεφτά μπορείς να βγάλεις». Ακόμα και στο Smart Blogger, που είναι σήμερα κολοσσός στον χώρο, ο Jon Morrow αποζητά να βγάλει 1 μόνο δολάριο από κάθε συνδρομητή του τον μήνα. Όσο περισσότερους συνδρομητές έχεις, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να αυξήσεις το εισόδημά σου.

 

Και είναι εξίσου σημαντικό, μας λέει, να ξεκινήσουμε να προσφέρουμε κάτι από την πρώτη μέρα λειτουργίας, ακόμα και χωρίς κανέναν συνδρομητή. Κι αυτό για το δικό μας καλό, για την ψυχολογία μας, ώστε να μην αποθαρρυνθούμε και τα παρατήσουμε μια ώρα αρχύτερα.
Ο Morrow είναι εδώ να προσφέρει πάμπολλες ακόμα συμβουλές και τεχνογνωσία μέσω του blog του και μάλιστα δωρεάν, καθώς όπως λέει είναι ευθύνη του. Μια ευθύνη που αποδίδει κιόλας και μάλιστα πλουσιοπάροχα…

 

Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου