Αξιοποιούν μεν την τεχνολογία, την εντάσσουν στη στρατηγική τους, αλλά δεν κάνουν χρήση των εντελώς νέων τεχνολογιών και των δυνατοτήτων που αυτές προσφέρουν. Ο λόγος για τις νέες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, οι οποίες, αν και έχουν αντιληφθεί τα οφέλη που εξασφαλίζει η τεχνολογία, δεν μπορούν να αξιοποιήσουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Το 2015, το 60% των επιχειρηματιών αρχικών-σταδίων στην Ελλάδα αξιοποίησε γνωστές τεχνολογίες, επίδοση που είναι μία από τις υψηλότερες διαχρονικά. Ταυτόχρονα, ωστόσο, μόλις το 12,3% – από τις χαμηλότερες επιδόσεις – δηλώνει ότι χρησιμοποιεί εντελώς νέες τεχνολογίες.
Αν και η διαπίστωση αυτή θα μπορούσε να συνδεθεί με παράγοντες, που έχουν να κάνουν με την οικονομική κρίση, καθώς – κατά κανόνα – οι εντελώς νέες τεχνολογίες είναι και ακριβότερες, ωστόσο το 2013 το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 51%.
Πάντως, για το 2015 η Ελλάδα ταξινομείται μεταξύ των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, που στηρίζονται σε εντελώς νέες ή απλά έστω νέες τεχνολογίες (πενταετίας), γεγονός που δεν μπορεί παρά να αξιολογηθεί θετικά.
Την παραπάνω εικόνα για την τεχνολογική ταυτότητα των νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων περιγράφει η έκθεση “Επιχειρηματικότητα 2015-2016: Κρίσιμη καμπή για την αναπτυξιακή δυναμική του επιχειρηματικού συστήματος”. Η ετήσια έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της διεθνούς κοινοπραξίας του Global Entrepreneurship Monitor (GEM) και μεταξύ άλλων παραμέτρων, διερευνά το βαθμό στον οποίο οι επιχειρηματίες αρχικών σταδίων χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες/διεργασίες για την παραγωγή των προϊόντων τους/παροχή των υπηρεσιών τους. Αυτή η “νεωτερικότητα” αξιολογείται σε τρία επίπεδα. Πρόκειται για τεχνολογίες που έχουν εμφανιστεί στην αγορά εντός της περασμένης χρονιάς, εντός της τελευταίας πενταετίας ή είναι παλαιότερες της πενταετίας. Με αυτόν τον τρόπο καταγράφεται, κατά μία έννοια, ο βαθμός εκσυγχρονισμού των νέων εγχειρημάτων που εισρέουν στη δεξαμενή της υφιστάμενης επιχειρηματικότητας μιας οικονομίας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου