Μια Κορίνθια εκπαιδευτικός που ξεκίνησε τη θητεία της ως Φιλόλογος στο Γυμνάσιο Νεμέας και την τερμάτισε ως Σχολική Σύμβουλος στο Β. Αιγαίο, δοκιμάζει να αποδώσει λογοτεχνικά την εκπαιδευτική εμπειρία στη νησιωτική Ελλάδα, όπως την έζησε την περίοδο της κρίσης.
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Κορινθίας με μεγάλη του τιμή και περηφάνεια παρουσιάζει το βιβλίο της αξιότιμης συναδέλφου, Δρ. Εβίτας Καραγεώργου την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου και ώρα 19:00 μμ στο Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου.
Σας περιμένουμε όλους να μας τιμήσετε με την παρουσία σας!
ΜΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΒΙΤΑΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ
ΣΤΟ "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ"
Η περιπέτεια της εκπαίδευσης στην παραμεθόριο
Γράφει ο Θάνος Τριανταφύλλου
Ενα βιβλίο για το ταξίδι του εκπαιδευτικού στα χρόνια της κρίσης
Θα ξεκινήσω με μια προσωπική εμπειρία. Oταν τα τεχνικά κλιμάκια της Τρόικα -τώρα θεσμοί- είχαν έρθει στο Υπουργείο Παιδείας για να διερευνήσουν τις δημοσιονομικές προσαρμογές της Παιδείας στις «μνημονιακές επιταγές» απόρησαν με το γεγονός πως η αντιστοιχία καθηγητών προς μαθητών ήταν περίπου 1 προς 8.
Και ομολογουμένως η απορία τους έγινε ακόμη μεγαλύτερη όταν διαπίστωσαν πως υπάρχουν κενά στα σχολεία.
Τότε, ο αρμόδιος Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος κλήθηκε να τους εξηγήσει τις έννοιες «νησιωτικότητα» και «ορεινότητα», στο πλαίσιο των οποίων δε μπορείς να έχεις έναν καθηγητή για κάθε μάθημα, αλλά περισσότερους, ακριβώς γιατί η πρόσβαση σε αυτά τα μέρη δεν είναι τόσο εύκολη.
Η αλήθεια είναι πως η μετακίνηση ενός εκπαιδευτικού στην παραμεθόριο για να διδάξει δεν αποτυπώνεται σε αξία.
Αποτυπώνεται όμως σε 17 προσωπικές εξομολογήσεις, θραύσματα εντυπώσεων μιας υπέροχης διαδρομής, μέσα από το πρώτο βιβλίο της Εβίτας Καραγεώργου με τίτλο «Επίδομα Παραμεθορίου/Συστημένο».
Η Εβίτα υπηρέτησε από το 1982 ως φιλόλογος τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μπαίνοντας σε αίθουσες της Κορινθίας, της Θεσσαλονίκης, της Κεντρικής Μακεδονίας.
Το 2012, σε μία χρονική στιγμή δύσκολη για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, βρέθηκε ως σχολική σύμβουλος στη Σάμο, στην Ικαρία και στους Φούρνους.
Οπως μας λέει η ίδια «η ιδιότητα και οι εικόνες μιας σχολικής συμβούλου είναι πολύ διαφορετικές. Εχεις μια ευρύτερη οπτική για το τι συμβαίνει στις τάξεις της περιοχής.
Στο πλαίσιο αυτό είχα καθιερώσει, σε τακτά χρονικά διαστήματα, επιμορφωτικές συναντήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών. Εκεί ο καθένας κατέθετε τις δικές του σκέψεις, εμπειρίες, προβληματισμούς, πρωτίστως μέσα από την επαφή που είχε με τους μαθητές.
Κατά κάποιο τρόπο, ήταν σα να γράφαμε μαζί ένα συλλογικό μυθιστόρημα για το όμορφο ταξίδι του εκπαιδευτικού στην παραμεθόριο. Θεώρησα λοιπόν υποχρέωσή μου, να αποτυπώσω με λέξεις και εικόνες αυτήν τη βιωματική ιστορία».
Στο βιβλίο της η συγγραφέας αφηγείται με λογοτεχνικό τρόπο τις εκπαιδευτικές της εμπειρίες στο τρίγωνο των νησιών του Β. Αιγαίου όπου υπηρέτησε ως σχολική σύμβουλος: στη Σάμο, στην Ικαρία και στους Φούρνους, εκεί όπου ο Ταχυδρόμος είναι παραδοσιακά ο ασφαλής μαντατοφόρος.
Μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, το βιβλίο παρατηρεί πάθη και κατορθώματα του έμψυχου κόσμου της εκπαίδευσης στην ακριτική παραμεθόριο, εκεί όπου η ομορφιά αναμετριέται διαρκώς με την ανάγκη.
Αλήθειες και μύθοι της ανθρώπινης συνθήκης διαπερνούν μια αφήγηση προσωπική που επιχειρεί να νοηματοδοτήσει την περιπέτεια αλλά και τη γοητεία του να είσαι εκπαιδευτικός.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου