Του Νίκου Παπαθεοφάνους*
Η εικόνα που σήμερα παρουσιάζει το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του Κιάτου είναι μια εικόνα εγκατάλειψης.
Η πρόσβαση στον χώρο είναι αδύνατη αφού τα χορτάρια πλησιάζουν τα δύο μέτρα ύψος ενώ η πόρτα εισόδου είναι κλειστή. Χαρακτηριστικό μάλιστα είναι ότι, λόγω της πολυετούς εγκατάλειψης, μεγάλη μερίδα των πολιτών δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχει τέτοιο πάρκο στο Κιάτο.
Το πρόβλημα
Σκοπός των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής είναι να τα επισκέπτονται μικρά παιδιά και να λαμβάνουν γνώσεις σχετικές με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τον σωστό τρόπο οδήγησης ώστε να τους γίνουν σταδιακά «κτήμα» και να έχουν μια σωστή οδηγική συμπεριφορά ως ενήλικες.
Το Κιάτο διαθέτει ένα τέτοιο πάρκο εδώ και αρκετά χρόνια, χωρίς όμως ποτέ να έχει αξιοποιηθεί και να έχει επιτελέσει τον ρόλο του.
Ενδεχομένως το σημείο που έχει κατασκευαστεί να μην είναι το καταλληλότερο αφού βρίσκεται στην άκρη της πόλης και δεν είναι πολυσύχναστο.
Παρόλα αυτά, το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής υπάρχει, έχουν δαπανηθεί αρκετά χρήματα για την κατασκευή του και είναι κρίμα να παραμένει αναξιοποίητο και εγκαταλελειμμένο τη στιγμή μάλιστα που σε άλλους Δήμους αντίστοιχοι χώροι λειτουργούν κανονικά.
Η λύση
Η πρότασή μου για την αξιοποίησή του, περιλαμβάνει 5 απλές και μικρού κόστους ενέργειες:
1) Να καθαριστεί ο χώρος.
2) Να αποκτηθούν λίγα ποδήλατα ή ειδικά αμαξίδια καθώς και ειδικά ενημερωτικά φυλλάδια τα οποία θα μπορούν να διατίθενται στα παιδιά που θα επισκέπτονται τον χώρο.
3) Ένας υπάλληλος (ενδεχομένως από τους συμβασιούχους που προσλαμβάνονται στον Δήμο κατά διαστήματα) να απασχολείται στο πάρκο.
4) Σε συννενόηση με τους Δ/ντες των Δημοτικών Σχολείων της περιοχής μας, να οργανώνονται επισκέψεις των μικρών μαθητών στον χώρο.
5) Ο Δήμος να καλέσει τους ιδιοκτήτες – δασκάλους των σχολών οδήγησης της περιοχής μας και να τους προτείνει να δίνουν, εκ περιτροπής, το παρών στις προγραμματισμένες επισκέψεις μαθητών στο πάρκο όπου θα συζητούν μαζί τους και θα τους δίνουν συμβουλές για θέματα κυκλοφοριακής αγωγής.
Ενδεχομένως η αξιοποίηση του πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής για κάποιους να μην είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας όμως είναι κρίμα ένας χώρος για τον οποίο έχουν δαπανηθεί αρκετά χρήματα να είναι εγκαταλελειμμένος ενώ με κάποιες απλές ενέργειες μπορεί να αξιοποιηθεί.
*Ο Νίκος Παπαθεοφάνους είναι πολιτικός επιστήμων με master στις διεθνείς σχέσεις & στη διακυβέρνηση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου