Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από τις δοκιμές ασφάλειας του 2017 του EuroNCAP ανέδειξε το Volvo XC60 ως το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της περσινής χρονιάς, αλλά και το ασφαλέστερο που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Ας δούμε πως το κατάφερε.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)
To 2017 ήταν μια χρονιά κατά την οποία ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP αξιολόγησε για την ασφάλεια που προσφέρουν σχεδόν 70 νέα μοντέλα αυτοκινήτων. Ανάμεσά τους υπήρξαν αυτοκίνητα που προέρχονται από την μικρότερη έως και την μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων, ενώ πιστός στο πνεύμα της εποχής, ο EuroNCAP πραγματοποίησε πολλές δοκιμές ασφαλείας και σε SUV μοντέλα.
Μεταξύ όλων των παραπάνω αυτοκινήτων αναδείχθηκαν και τα top σε ασφάλεια της χρονιάς. Η πρώτη 5άδα με βάση πάντα τη βαθμολόγηση στην προστασία των ενηλίκων επιβατών είναι:
- Volvo XC60: 5 αστέρια, ποσοστό 98%
- Alfa Romeo Stelvio: 5 αστέρια, ποσοστό 97%
- Mitsubishi Eclipse Cross: 5 αστέρια, ποσοστό 97%
- VW T-Roc: 5 αστέρια, ποσοστό 96%
- VW Arteon: 5 αστέρια, ποσοστό 96%
Μάλιστα, η επιτυχία αυτή του XC60 έρχεται ως συνέχεια της επιβράβευσης του Volvo XC90 το 2015 ως το πιο ασφαλές αυτοκίνητο εκείνης της χρονιάς, με τον στόχο που έχει θέση η εταιρεία στο πεδίο της ασφάλειας να παραμένει ακέραιος: «Μέχρι το 2020 δεν θα υπάρχει κανένας σοβαρός τραυματισμός ή θάνατος μέσα σε ένα Volvo».
Για να καταφέρει να επιτύχει αυτή την κορυφαία επίδοση στο EuroNCAP, το Volvo XC60 εφοδιάζεται με μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας, εκτός από τα κορυφαία δεδομένα που του προσφέρουν στοιχεία όπως το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο SPA της Volvo, αλλά και η πληρότητα του εξοπλισμού παθητικής ασφάλειας (π.χ. στάνταρ 9 αερόσακοι)
Έτσι λοιπόν, μεταξύ της πολύ μεγάλης γκάμας των συστημάτων ασφαλείας του ξεχωρίζει το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων City Safety, που πρώτη η Volvo παρουσίασε στην αυτοκινητοβιομηχανία στο XC60 πρώτης γενιάς και λειτουργεί τόσο στη διάρκεια της ημέρας όσο και τη νύχτα, το οποίο συνοδεύεται πλέον και από υποβοήθηση τιμονιού. Το αυτοκίνητο παρέχει ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα, δικυκλιστές, πεζούς, μεγάλα ζώα ή ένα εμπόδιο που βρίσκεται μπροστά του ενώ παράλληλα προετοιμάζει τις ζώνες ασφαλείας και τα φρένα για αυτόματη πέδηση αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα. Η υποβοήθηση του τιμονιού στο νέο σύστημα λειτουργεί για ταχύτητες μεταξύ 50 και 100 χλμ./ώρα.
Ένα επιπλέον νέο σύστημα ασφάλειας είναι το Oncoming Lane Mitigation (Σύστημα Αποφυγής Οδήγησης στο Αντίθετο Ρεύμα), το οποίο χρησιμοποιεί την υποβοήθηση τιμονιού για να συμβάλει στην αποτροπή των μετωπικών συγκρούσεων. Το σύστημα αυτό βοηθά τους οδηγούς να αποφύγουν συγκρούσεις με αντίθετα ερχόμενα οχήματα. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό όταν αυτός κινείται ακούσια έξω από τη λωρίδα του και στο αντίθετο ρεύμα, παρέχοντάς του στη συνέχεια αυτόματη υποβοήθηση στο τιμόνι, ώστε να τον οδηγήσει πίσω στη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας και έξω από την τροχιά κάποιου αντίθετα ερχόμενου οχήματος. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι ενεργό για ταχύτητες ανάμεσα στα 60 και τα 140 χλμ./ ώρα.
Η υποβοήθηση τιμονιού πλέον εφαρμόζεται και στη νέα γενιά του BLIS, του γνωστού συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων, το οποίο επίσης επωφελείται από τη λειτουργία της υποβοήθησης τιμονιού για να μειωθεί το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας. Αν ανιχνευθεί κίνδυνος από επερχόμενο άλλο όχημα πίσω από το νέο XC60, το BLIS πλέον λειτουργεί ανακατευθύνοντας το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου