Κορίνθου-Πατρών: Πληρώσαμε «χρυσάφι» μια γέφυρα που καταρρέει


Πώς ένας εργολάβος πληρώθηκε 10 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της, αλλά εισέπραξε πάνω από 80 εκατ. ευρώ από τα δικαστήρια
Μία δίδυμη γέφυρα στην Παράκαμψη των Πατρών που κόστισε 10 εκατ. ευρώ στις αρχές του 2000 και με δικαστικές αποφάσεις έχει επιβαρύνει το δημόσιο με πάνω από 80 εκατ. ευρώ (!) χωρίς να έχει κλείσει ακόμη ο λογαριασμός, φιγουράρει στα έργα που το ελληνικό δημόσιο θα χρειαστεί να συνεχίσει να πληρώνει για να διορθώσει κακοτεχνίες και βλάβες που εγκυμονούν σοβαρά προβλήματα ασφάλειας. Πριν λίγες μέρες, το υπουργείο Υποδομών πήρε την απόφαση να αναθέσει στην Ολυμπία Οδό που έχει αναλάβει την σύμβαση παραχώρησης της Κορίνθου-Πατρών, την επισκευή της γέφυρας, πάνω από τον ποταμό Χάραδρο στην Παράκαμψη των Πατρών λόγω σοβαρών βλαβών και προβλημάτων στατικής επάρκειας.

Πρόκειται για δύο γέφυρες ανατολικά της Παράκαμψης των Πατρών, μήκους 167 μέτρα και 169 μέτρα αντίστοιχα για κάθε κλάδο κυκλοφορίας, οι οποίες χρήζουν άμεσης επέμβασης για την αποκατάσταση της στατικής λειτουργίας τους.

Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση επιθεώρησης του έργου που εκπονήθηκε από το μελετητικό γραφείο «ΔΟΜΗ», διαπιστώνονται «σοβαρές βλάβες των εγκάρσιων προεντεταμένων διαφραγμάτων της ανωδομής της γέφυρας και συγκεκριμένα θραύση σκυροδέματος, ρωγμές μεγάλου ανοίγματος, αποδιοργανωμένα και αποχωρισμένα τεμάχη σκυροδέματος, ράβδοι οπλισμού που έχουν αστοχήσει σε εφελκυσμό, αποκάλυψη μερικών από τους σωλήνες των εγκάρσιων τενόντων προέντασης, αναγκαιότητα εγκατάστασης κατάλληλου συστήματος συλλογής όμβριων υδάτων κ.α».

Είναι φανερό ότι όχι μόνο θα πληρώσουμε το κόστος της επισκευής του έργου, για το οποίο ο λογαριασμός θα βγει το επόμενο διάστημα αφού εκπονηθεί η μελέτη, αλλά και ότι το δημόσιο σχεδόν είκοσι χρόνια μετά συνεχίζει να αντιμετωπίζει τους δαίμονες της χρεοκοπημένης ΑΤΕΝΕ που έχουν φουσκώσει το κόστος με την φάμπρικα των προσωρινών επιμετρήσεων και των αυτοδίκαιων εγκρίσεων. Η εργολαβία μαζί με την αντίστοιχη στο Παραδείσια- Τσακώνα στην εθνική οδό Τρίπολης-Καλαμάτας έχουν καταγραφεί στα μαύρα κατάστιχα της ιστορίας των κατασκευών καθώς με ελάχιστη συμβατική δαπάνη, εκτίναξαν το κόστος, αναγκάζοντας το ελληνικό δημόσιο να πληρώσει χρυσάφι για να αποδώσει στην κυκλοφορία και τα δύο έργα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περίπτωση του Παραδείσια –Τσακώνα μήκους 11,5 χιλιομέτρων, ένα δημόσιο έργο που τεμαχίστηκε σε εργολαβίες και ολοκληρώθηκε την δεκαετία του '90 με κόστος 5 εκατ. ευρώ που ήταν το συμβατικό αντικείμενο της ΑΤΕΝΕ, με την καπατσοσύνη του εργολάβου και την (αινιγματική) αδράνεια της διοίκησης, κέρδισε πριν λίγα χρόνια στο Εφετείο Τρίπολης 73 εκατ. ευρώ! Το τραγελαφικό είναι ότι όταν εκδόθηκε η απόφαση του δικαστηρίου το 2003, το επίμαχο έργο είχε καταρρεύσει λόγω κατολίσθησης και χρειάστηκε νέα εργολαβία του δημοσίου που παραδόθηκε το 2012 με κόστος 135 εκατ. ευρώ.

Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου