Μπορεί η κυβέρνηση να ανοίγει τη συζήτηση για πολύ σημαντικούς τομείς όπως η Παιδεία και η Υγεία με τρόπο που η αξιωματική αντιπολίτευση καταγγέλλει σε όλους τους τόνους ότι υπήρξε πρόχειρος και εξυπηρετούσε επικοινωνιακές σκοπιμότητες εν όψει της ψήφισης των σκληρών μέτρων, η Ν.Δ. θα απαντήσει όμως το επόμενο διάστημα με δικές της ολοκληρωμένες και απόλυτα επεξεργασμένες προγραμματικές θέσεις.
«Η πολιτική τους στην Παιδεία έχει λειτουργήσει σαν οδοστρωτήρας», λένε συχνά στην Πειραιώς. Κατά τον Κυριάκο Μητσοτάκη μάλιστα η κυβέρνηση «αντί να σκέπτεται με όρους 2030, μας επιστρέφει ουσιαστικά πίσω στο 1982. Εκδηλώνει όλα τα νεομαρξιστικά της απωθημένα στον πολύπαθο χώρο της Εκπαίδευσης», έχει πει χαρακτηριστικά. Οι δε αλλαγές που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αντιμετωπίζονται ως «οπισθοδρόμηση» και στην Πειραιώς μιλούν για «παροχολογία, ψευδείς υποσχέσεις, έλλειψη σχεδιασμού και πόρων για να υλοποιηθούν όσα εξαγγέλθηκαν».
Η ηγεσία της Ν.Δ. διαβεβαιώνει ότι θα αντιμετωπίσει την Παιδεία ως «εθνικό θέμα», πιστεύοντας ότι πρέπει να αποτελεί κεντρικό μέρος ενός Εθνικού Σχεδίου ανασυγκρότησης. «Στόχος του δικού μας προγραμματικού πλαισίου δεν είναι να προστεθεί μια ακόμα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη μεγάλη λίστα όσων προηγήθηκαν, αλλά, αντίθετα, να λειτουργήσει η εκπαίδευση ως ουσιαστικός μοχλός ανάπτυξης και να αναδειχθεί η Ελλάδα σε διεθνές κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών», διαβεβαιώνουν στην Πειραιώς.
Οι γαλάζιες προγραμματικές κατευθύνσεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μεταξύ άλλων, προβλέπουν:
● Ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.
● Διαρκή και σταθερή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, των μονάδων και των παιδαγωγικών μεθόδων.
● Υποστήριξη και ανάδειξη των «εστιών αριστείας», όπου και αν βρίσκονται.
Πανελλαδικές
Απέναντι στην κυβερνητική προσέγγιση για τις πανελλαδικές εξετάσεις, που έκανε τον Κυρ. Μητσοτάκη να καταγγείλει «ανεύθυνα παιχνίδια με την αγωνία των νέων», η αξιωματική αντιπολίτευση προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, τη διατήρηση των θετικών στοιχείων του σημερινού συστήματος εισαγωγής σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Και βελτίωσή του με ουσιαστική συμμετοχή των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων στον καθορισμό των αριθμό εισακτέων αλλά και του ελάχιστου βαθμού εισαγωγής.
Οι προγραμματικές κατευθύνσεις περιλαμβάνουν επίσης «την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ως εργαλείου για τη βελτίωση των προοπτικών απασχόλησης των νέων και την αντιμετώπιση της ιδιαίτερα υψηλής νεανικής ανεργίας», ενώ υιοθετούνται και «πετυχημένες πρακτικές άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπου η επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί για τους νέους εφάμιλλη επιλογή με τις σπουδές σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ». Μεταξύ αυτών, «η δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων και η στενή συνεργασία στην κατάρτιση των προγραμμάτων σπουδών με τους φορείς της επιχειρηματικότητας».
Πρόθεση της Ν.Δ. είναι να προωθήσει εκτεταμένες αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, «με επίκεντρο την τακτική και σε βάθος αξιολόγηση και την ενθάρρυνση και ανάδειξη του θετικού αποτελέσματος σε όλα τα επίπεδα». Γαλάζια στελέχη εκτιμούν ότι οι προτάσεις της «διαμορφώνουν ένα πιο δημιουργικό μοντέλο διοίκησης των ιδρυμάτων με πιο σύγχρονα προγράμματα σπουδών, δίνουν μεγαλύτερη ευελιξία στη χρηματοδότηση και υποστηρίζουν τις διασυνδέσεις μεταξύ εκπαίδευσης, έρευνας και επιχειρηματικότητας».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου