Μη μου θυμώνεις, μάτια μου...


 Ο μουσικοσυνθέτης που έγραψε ιστορία με τα τραγούδια του & έγραψε το ‘θα’τανε 12 του Μάρτη’ προφητεύοντας τη μέρα που θα έφευγε από τη ζωή, το 2005.-Από τη

 «Μη μου θυμώνεις μάτια μου», «Κάπου νυχτώνει», «Πού ’ναι τα χρόνια», «Ο ουρανός φεύγει βαρύς» είναι κάποια από τα ανεπανάληπτα τραγούδια του Μικρασιάτη μουσικοσυνθέτη που έγραψε ιστορία στο ελληνικό πεντάγραμμο.

Ο πρώτος του δίσκος ήτανε το «Να ‘τανε το ’21», ο οποίος και τον καθιέρωσε. Με μουσική που χαρακτηρίζεται τόσο από ιδιαίτερη ευαισθησίας όσο και μελωδικότητα,  μελοποίησε στίχους του Κώστα Βίρβου, του Λευτέρη Παπαδόπουλου, του Μάνου Ελευθερίου, του Κώστα Βάρναλη, του Ντίνου Χριστιανόπουλου κ.α., ενώ συνεργάστηκε με αξιόλογους ερμηνευτές - ανάμεσά τους :η Χαρούλα Αλεξίου, ο Γιάννης Πουλόπουλος, ο Γιώργος Νταλάρας, η Βίκυ Μοσχολιού, ο Γιάννης Καλατζής.

Το «Μη μου θυμώνεις μάτια μου» είναι ίσως από τα πιο ξεχωριστά έργα του.   Γράφτηκε στη Θεσσαλονίκη στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και δισκογραφήθηκε για πρώτη φορά -με μικρές διαφορές από την τελική του μορφή στους στίχους- από τη Χορωδία των Φίλων της Ελληνικής Μουσικής, τέσσερα χρόνια αργότερα από τη Fidelity. Ένα χρόνο αργότερα ηχογραφήθηκε και από τη Λύρα με το Γιάννη Πουλόπουλο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερο τραγούδι, το οποίο έως τότε, δεν είχε βρεί ακόμη την κατάλληλη ερμηνεία του.

Ήταν το 1975, όταν το επαναφέρει ο συνθέτης στο δίσκο «Στα ψηλά τα παραθύρια» με το Γιώργο Νταλάρα. 

Πώς θα χαρακτήριζε κανείς αυτήν την εκτέλεση; Σίγουρα αισθαντική με το χαρακτηριστικό ταξίμι του Χρίστου Νικολόπουλου...

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω τραγούδι, είχε ηχογραφηθεί και παλιότερα με τη φωνή του, την εποχή της συνεργασίας Κουγιουμτζή - Νταλάρα- σε μια εκτέλεση που ήταν πιο κοντά στο πνεύμα των παλιών ηχογραφήσεών του. Ωστόσο, δεν κυκλοφόρησε ποτέ σε δίσκο.


Ακολουθούν οι στίχοι του τραγουδιού στην αρχική τους μορφή και στην τελική...

Μη μου θυμώνεις μάτια μου

Κι αν φύγω για τα ξένα

Πουλί θα γίνω και θα’ρθώ

Πάλι κοντά σε σένα

Άνοιξ’ το παραθύρι σου

Έρωτα λατρευτέ μου

Και με γλυκό χαμόγελο

Μια καληνύχτα πες μου

Μη μου θυμώνεις μάτια μου

Παρηγοριά και φως μου

Κι αυτή την δύσκολη στιγμή

Μόνο κουράγιο δως μου



Άνοιξ’ το παραθύρι σου

Έρωτα λατρευτέ μου

Και με γλυκό χαμόγελο

Μια καληνύχτα πες μου


Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου