Σήμα κινδύνου για απάτες μέσω facebook


Τον κώδωνα του κινδύνου για τις ηλεκτρονικές απάτες που πραγματοποιούνται μέσω facebook κρούει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, ύστερα από δεκάδες καταγγελίες καταναλωτών, οι οποίοι πιάστηκαν στα δίχτυα επιτηδείων!
Η γενική γραμματεία προειδοποιεί το καταναλωτικό κοινό να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό κατά τις συναλλαγές του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς διαπίστωσε αρκετές παράνομες και παραπλανητικές πρακτικές από προφίλ που εμφανίζονται δήθεν ως προμηθευτές.
Οι χρήστες αυτών των προφίλ καλούν τους καταναλωτές να τους καταβάλουν χρηματικά ποσά για να τους παραδώσουν διάφορα αγαθά. Οταν, όμως, έρχεται η ώρα της παραλαβής, ο πελάτης είτε παραλαμβάνει... αέρα κοπανιστό είτε ανακαλύπτει απογοητευμένος πως το προϊόν που παρήγγειλε είναι «μαϊμού», ελαττωματικό ή χωρίς τη δυνατότητα επιστροφής!

Ενδείξεις που θα πρέπει να προβληματίζουν το καταναλωτικό κοινό είναι η απουσία δήλωσης ταχυδρομικής διεύθυνσης του προμηθευτή ή η δήλωση ψευδούς διεύθυνσης, η αδυναμία επικοινωνίας και η προβολή τηλεφωνικών γραμμών που δεν αντιστοιχούν σε πραγματικούς αριθμούς. Στην περίπτωση που η διεύθυνση επικοινωνίας του αποστολέα απουσιάζει από τα συνοδευτικά δελτία της εταιρίας ταχυμεταφορών, μέσω της οποίας έγινε η αποστολή του προϊόντος, ή αναφέρεται ψευδής διεύθυνση, είναι πιθανό ο καταναλωτής να έχει πέσει θύμα απάτης. Σαφής ένδειξη ότι εξαπατήθηκε ο καταναλωτής είναι το «μπλοκάρισμά» του από τον αποστολέα αμέσως μετά την παραλαβή των προϊόντων.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ενημερώνονται για την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα προμηθευτή, τηλέφωνα επικοινωνίας, e-mail, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμός ΓΕΜΗ επιχείρησης), τα κύρια χαρακτηριστικά, τη συνολική τιμή, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής, καθώς και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος που θέλουν να παραγγείλουν. Ακόμα, θα πρέπει να γνωρίζουν πως έχουν δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών και να έχουν πληροφορηθεί για την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

Για καταγγελίες, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή 1520 από τις 09.00 ως τις 15.00 ή να τις υποβάλουν στον σύνδεσμο www.1520.gov.gr.
Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου