Οι τιμές που αναγράφονται στις ετικέτες των κρασιών επηρεάζουν πολύ περισσότερο το κριτήριο και τις προτιμήσεις μας από ό,τι φανταζόμαστε.
Έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Βόννης, στη Γερμανία, κατέδειξε ότι το ίδιο δείγμα κρασιού μπορεί να φαντάζει γευστικότερο στους καταναλωτές του, όταν η τιμή του είναι υψηλότερη. Μέσω πειραμάτων, οι ερευνητές αξιολόγησαν πώς οι διαφορετικές τιμές μεταφράζονται σε αντίστοιχες γευστικές εμπειρίες στον εγκέφαλο, ακόμη και αν το κρασί που δοκιμάζεται είναι ίδιο και απαράλλαχτο.
Στη μελέτη συμμετείχαν γυναίκες και άνδρες, με μέσο όρο ηλικίας περίπου τα 30 έτη. Οι γευστικές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν ενόσω οι συμμετέχοντες ήταν ξαπλωμένοι σε έναν μαγνητικό τομογράφο, επιτρέποντας την καταγραφή της εγκεφαλικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια που γεύονταν τα κρασιά. Κάθε φορά, η τιμή του κρασιού παρουσιαζόταν πρώτη, με το τρικ των επιστημόνων να περιλαμβάνει διαφορετικές τιμές σε ίδια δείγματα κρασιού.
Όπως αποδείχθηκε, η καταναλωτική «ψευδαίσθηση» οφείλεται στο εγκεφαλικό κύκλωμα της ανταμοιβής που διαθέτει ο άνθρωπος, το οποίο του παίζει ένα περίεργο παιχνίδι. Όταν, δηλαδή, οι τιμές είναι υψηλότερες, μας οδηγεί στο να πιστέψουμε ότι υπάρχει μια γεύση, η οποία σε καμία περίπτωση δεν οφείλεται αποκλειστικά στο ίδιο το κρασί.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου