Να γιατί πρέπει να επενδύσετε στο λογότυπο της εταιρείας σας

 
Πρωταγωνιστικής σημασίας είναι ο ρόλος του λογότυπου για μία εταιρεία. Η επιλογή της αποτελεί τη βιτρίνα και ουσιαστικά καθορίζει την εταιρική ταυτότητα μιας επιχείρησης.
Καταρχάς το λογότυπο οφείλει να σχεδιάζεται με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να είναι αισθητικά και λειτουργικά άρτιο.
Συν τοις άλλοις οφείλει να αναδεικνύει την εταιρία που αντιπροσωπεύει καθώς και το πνεύμα και τη φιλοσοφία που εκείνη αποπνέει. Στόχος είναι να τη βοηθήσει να κερδίσει την αρμόζουσα θέση στην αγορά ή ακόμα και να προωθήσει τις πωλήσεις της.
Εταιρική φιλοσοφία
Ο όρος «φιλοσοφία» στην επιχειρηματική ορολογία ορίζεται ως το σύστημα κανόνων και αξιών που πρεσβεύει μια επιχείρηση, το οποίο περιλαμβάνει κατευθυντήριες γραμμές και πρότυπα, ήθη, παραδόσεις, συνήθειες και καθορισμένο τρόπο σκέψης, συμπεριφοράς και δράσης.
Η εταιρική φιλοσοφία συντίθεται από τις αξίες, την ιστορία και την οργανωτική δομή της επιχείρησης, συνδέεται με το όραμά της και καθορίζει τη συμπεριφορά της απέναντι στη κοινωνία, και το περιβάλλον.
Τα συστατικά του λογότυπου
Το λογότυπο «χτίζεται» από τα τυπογραφικά στοιχεία. Η σωστή επιλογή της γραμματοσειράς ή η σχεδίαση των τυπογραφικών σχεδίων που θα σχηματίσουν το ζητούμενο λογότυπο είναι το πιο σημαντικό πρόβλημα που οφείλει να λύσει ο σχεδιαστής. Το λογότυπο είναι η οπτική ενσάρκωση του πνεύματος της εταιρίας και αυτό που την προσδιορίζει και την κάνει αναγνωρίσιμη.
Ο ρόλος του λογότυπου δεν είναι άμεσα επιδραστικός στην προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών. Ωστόσο ο ρόλος που διαδραματίζει είναι έμμεσος και καθορίζει την αναγνωρισιμότητα της εταιρίας που αντιπροσωπεύει. Οφείλει να είναι λειτουργικό και όχι απλά διακοσμητικό.
Σε κάθε περίπτωση ο επανασχεδιασμός του λογότυπου και ο επαναπροσδιορισμός της εταιρικής ταυτότητας, αποδίδει το πλεονέκτημα ότι συνεπάγεται κάτι νέο και βελτιωμένο.
Ένα λογότυπο είναι αντιπροσωπευτικό της εταιρίας που συμβολίζει και καθρεφτίζει την ποιότητα των προϊόντων που παρέχει.
Ένα καλοσχεδιασμένο και επιτυχημένο λογότυπο έχει τα εξής πλεονεκτήματα:
1. Απεικονίζει το στόχο της εταιρίας
2. Ο σχεδιασμός του δεν είναι αυθαίρετος
3. Είναι μια γραφική σύνθεση η οποία προκύπτει από πολύπλευρη έρευνα
4. Πρέπει να αποτυπώσει τα πιο αντιπροσωπευτικά χαρακτηριστικά της εταιρίας και του κοινού στο οποίο απευθύνεται καθώς και το μήνυμα που θέλει να μεταφέρει στους πελάτες.
Νομικές προϋποθέσεις - Καταχώρηση εμπορικού σήματος
Η καταχώρηση του σήματος-λογότυπου γίνεται σύμφωνα με το Νόμο 2239/1994 «Νέο Θεσμικό Νόμο περί Σημάτων», Άρθρο 6, Παράγραφος  1, αφού πρώτα αυτό πληρεί τις προδιαγραφές εγκυρότητας, σύμφωνα με τους απόλυτους λόγους απαραδέκτου που αναφέρει ο Νόμος 2239/1994, Άρθρο 3, Παράγραφος  1, 2, 3, και τους σχετικούς λόγους απαραδέκτου που αναφέρει ο Νόμος 2239/1994, Άρθρο 4, Παράγραφος 1, 2, 3 & 4 και το  Άρθρο 5. Για την παραδοχή της δηλώσεως καταχωρήσεως  σήματος-λογότυπου αποφασίζει η Διεύθυνση Εμπορικής Ιδιοκτησίας, σύμφωνα με το Νόμο 2239/1994, Άρθρο 8, Παράγραφος 1 & 2. Η διάρκεια της προστασίας του σήματος-λογότυπου είναι μια δεκαετία από την ημέρα της καταχώρησής του, σύμφωνα με το Νόμο 2239/1994, Άρθρο 21, Παράγραφος 1 & 2.
Προσβολή εμπορικού σήματος
Σε περίπτωση που το καταχωρημένο εμπορικό σήμα-λογότυπο μιας επιχείρησης, χρησιμοποιηθεί ή προσβληθεί από τρίτο, αυτή δικαιούται  σύμφωνα με το Νόμο 2239/1994, Άρθρο 26, Παράγραφος 1,2,3,4  να κάνει αγωγή εναντίον αυτού  για την άρση της προσβολής αυτής με απαίτηση αποζημίωσης.
Στη περίπτωση αυτή,  το πρωτοδικείο επιβάλλει ασφαλιστικά μέτρα (σύμφωνα με το Νόμο 2239/1994, Άρθρο 27, Παράγραφος 1,2, 3 και 4)  και ποινικές κυρώσεις στον παραβάτη (σύμφωνα με το Νόμο 2239/1994, Άρθρο 28, Παράγραφος 1 και 2).

Credits
Τη συντακτική επιμέλεια της ενότητας άρθρων του Supply.gr έχει η δημοσιογραφική ομάδα του News.gr η οποία προχωρά σε έρευνα στατιστικών, μελέτη δεικτών και καταγράφει τάσεις με στόχο την παραγωγή χρηστικού περιεχομένου. Σε περίπτωση αναδημοσίευσης περιεχομένου από το Supply.gr, αναγράφεται πάντα η πρωτογενής πηγή. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας σχετικά με το περιεχόμενο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη φόρμα επικοινωνίας ή να μας καλέσετε στο +30 211 8001345.
Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου