Πόσο απέχει ένα χυδαίο ψέμα από μια είδηση; Μερικές χιλιάδες Share και ένα καλό πλασάρισμα σε μια μεγάλη μηχανή αναζήτησης
“Οι άνθρωποι ποτέ δεν λένε τόσα ψέματα, όσα μετά το κυνήγι, στη διάρκεια του πολέμου και πριν τις εκλογές”.
Ο αφορισμός του Βίσμαρκ θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με μηχανές αναζήτησης και Social Media, ειδικά αν το μέγεθός τους προσομοιάζει σε αυτό της Google και του Facebook.
AdTech Ad
Η μάστιγα των ψεύτικων ειδήσεων, που συνήθως είναι αρκετά εύπεπτες για να αναπαράγονται με ευκολία, εξαπλώνεται.
Google και Facebook, που εκμεταλλεύονται το παραγόμενο περιεχόμενο, είτε κάνουν ότι δεν βλέπουν, είτε αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο, ΜΜΕ, που δημοσιεύουν ειδήσεις αφού τις διασταυρώσουν και ΜΜΕ ή blogs, που απλώς ανεβάζουν οποιαδήποτε μπαρούφα, μπορεί να φέρει επισκεψιμότητα ή να εξυπηρετήσει αλλότριους προς την ενημέρωση του κοινού, σκοπούς.
Η ασυδοσία αυτή, πλήττει δυσικά αυτούς που παράγουν ειδήσεις με σκοπό την έγκυρη ενημέρωση του κοινού, αλλά κυρίως πλήττει την αξιοπιστία των ΜΜΕ στο σύνολό τους.
Εγκυμονεί επίσης κινδύνους για τους ανθρώπους, που εμπιστεύονται το διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους, αλλά προσφέρει και ευκαιρίες σε όσους θέλουν να στιγματίσουν κοινωνικές ομάδες, να εκμεταλλευτούν κάποια ανάγκη ή απλώς να κάνουν την πλάκα τους.
Οι ευθύνες των δύο κολοσσών, είναι τεράστιες και μπορεί αρχικά να μην έδειξαν ότι συγκινούνται από την κατακραυγή, όμως όλα δείχνουν ότι θα αναγκαστούν να το κάνουν.
Πρόσφατα ο Jason Kint, διευθύνων σύμβουλος της DCN (εκπροσωπεί πάνω από 70 εταιρείες media μεταξύ των οποίων τους New York Times, Washington Post, Viacom, Business Insider, Financial Times, Time Inc., BBC.com), με επιστολή του, ζήτησε από Google και Facebook να κάνουν κάτι για να σταματήσουν τις ψεύτικες ειδήσεις.
Απαντώντας μάλιστα στους ισχυρισμούς, σχετικά με το μικρό ποσοστό των ψεύτικων ειδήσεων που διακινούνται έγραψε το εξής:
"Αν έστω το 1% του νερού στην τοπική μονάδα ύδρευσης ήταν μολυσμένο, δεν θα έπρεπε να κάνουμε τα πάντα για να το καθαρίσουμε;"
Το ερώτημα θα πρέπει να απαντηθεί από τους δύο κολοσσούς.
Μέχρι να απαντηθεί στην πράξη όμως, ίσως πέσετε πάνω στην “είδηση” με τους 8 αλλοδαπούς στην Πάτρα, που βίασαν ένα ζευγάρι αλλά “μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία αναφορά στην αστυνομία” ή σε κάποιο θάνατο που δεν υπήρξε ή κάποιο σεισμό που δεν έγινε.
Λίγα Share παραπάνω στο Facebook και το ψέμα γίνεται είδηση.
*Του Μάνου Χωριανόπουλου, Διευθυντή Σύνταξης του NEWS 247
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου