Η καινοτομία, οι βέλτιστες καλλιεργητικές πρακτικές, ο στρατηγικός σχεδιασμός-marketing, η εξωστρέφεια και η ποιότητα στο σταφύλι «7grapes» της Πήγασος-Αγροδιατροφή στις ανταγωνιστικές αγορές της Ευρώπης, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης του αναπληρωτή υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάρκο Μπόλαρη και του προέδρου του Συνεταιρισμού Pegasus Αγροδιατροφή «7 grapes» Μάρκο Λέγγα, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 1η Σεπτέμβρη.
Η εταιρεία «Πήγασος Αγροδιατροφή», που εξάγει επιτραπέζια σταφύλια με το brand name 7grapes, συνεργάζεται με παραγωγούς της Κορινθίας με 1200 περίπου στρέμματα, της Πέλλας με 600 στρέμματα, καθώς και του Τυρνάβου και της Κρύας Βρύσης φθάνοντας περίπου τα 2000 στρέμματα συνολικά που καλλιεργούνται από 56 παραγωγούς. Τα σταφύλια συσκευάζονται για λιανική διάθεση στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Κιάτο (από 400 εργαζόμενους), μειώνοντας έτσι το χρόνο διάθεσης του ευαίσθητου προϊόντος στις 100 ώρες από την παραλαβή μέχρι την τοποθέτηση στο ράφι, αλλά και προωθώντας το ελληνικό brand “7 grapes” στις διεθνείς αγορές.
Ο Μάρκος Λέγγας υπογράμμισε το γεγονός, ότι τα μεγάλα δίκτυα διανομής στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο απευθύνονται μόνο σε γεωργικά προϊόντα ποιότητας με υψηλές πιστοποιημένες προδιαγραφές. Η Πήγασος Αγροδιατροφή επέλεξε το επιτραπέζιο σταφύλι, διαχρονικό παραδοσιακό προϊόν της ελληνικής γης, για να ανταγωνισθεί με επιτυχία στις αγορές του εξωτερικού, τις άλλες παραγωγές χώρες. Η εταιρεία εργάζεται στην κατεύθυνση της ποιοτικής γεωργίας εφαρμόζοντας σύγχρονες καλλιεργητικές πρακτικές (π.χ. πότισμα, λίπανση με τη βοήθεια την πληροφορία από drones) που ακολουθούν οι συνεργαζόμενοι παραγωγοί.
Η ποιότητα του σταφυλιού παρακολουθείται στενά και για τυχόν διαφορές ποιότητας (π.χ. λόγω θέσης του αμπελώνα) προτείνοντας στους συνεργαζόμενους αμπελουργούς λύσεις για τη βελτίωσή της. Οι στοχευμένες στρατηγικές προσπάθειες της Πήγασος Αγροδιατροφή έχουν σαν αποτέλεσμα την συνεχή διεύρυνση των εξαγωγών της σε ποσότητα και προορισμούς. Η ίδρυση της εταιρείας το 2010, η αναπτυξιακή της πορεία μέσα στα χρόνια της κρίσης και το γεγονός, ότι στην προσπάθεια συμμετέχουν κύρια νέοι (36 είναι ο μέσος όρος ηλικίας) δίνουν στην όλη προσπάθεια μια ιδιαίτερη ταυτότητα και εξηγούν την ιδιαίτερη δυναμική της. Στο θετικό αποτέλεσμα συνέβαλε η συμμετοχή της εταιρείας στο διεθνές Πρόγραμμα Food Chain Partnership μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας.
Η βασική ιδέα του προγράμματος είναι, ότι για να επιτευχθούν υψηλές προδιαγραφές στο τρίπτυχο προστασία περιβάλλοντος – προστασία καταναλωτή – προστασία γεωργού. Το Πρόγραμμα ανέλαβε περίπου 200 προτάσεις εφαρμογής σε όλο τον κόσμο σε συνεργασία με παραγωγούς, εκ των οποίων επιλέχθηκαν 40 ως βέλτιστες πρακτικές.
Η πρόταση της 7 grapes – Πήγασος αναδείχθηκε σαν best in class σε παγκόσμια κλίμακα.
Στα πλαίσια του ανταγωνισμού η εταιρεία αναζητά νέες ποικιλίες επιτραπέζιου σταφυλιού σύμφωνες με την διεθνή ζήτηση σε χρώμα και χρόνο ωρίμανσης. Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε στην δραστηριότητα της εταιρείας για την δημιουργία νέων ποικιλιών σταφυλιού με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά και ζήτησε την συμβολή του Υπουργείου για την συνεργασία του ελληνικού ερευνητικού δυναμικού (ΕΛΓΟ-Δήμητρα και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα).
Συζητήθηκε ακόμα τo πρόβλημα έλλειψης αρδευτικού νερού στην περιοχή της Κορινθίας σε συνάρτηση με το υπό κατασκευή φράγμα του Ασωπού καθώς και προβλήματα μετασυλλεκτικής φυτοπαθολογίας της ποικιλίας σουλτανίνα.
Ο Μάρκος Μπόλαρης αφού άκουσε με ικανοποίηση τον Πρόεδρο της 7grapes- Πήγασος Αγροδιατροφή, υπογράμμισε την σημασία της όλης προσπάθειας, σαν υπόδειγμα συλλογικής επιχειρηματικότητας στη σωστή κατεύθυνση ανάπτυξης. Ανέφερε επίσης, ότι η επιτυχία της Πήγασος-Αγροδιατροφή στον σχεδιασμό, την παραγωγή, τη διάθεση και την προβολή της επωνυμίας 7grapes με ποιότητα, καινοτομία, πιστοποίηση και εξωστρέφεια είναι υποδειγματική για τον αγροδιατροφικό χώρα, δείχνοντας τις δυνάμεις και τις δυνατότητες της παραγωγικής μας βάσης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου