Να που η Σειρά 90 έχει και συνέχεια, όπως μας είχαν υποσχεθεί οι της Volvo με την παρουσίαση του XC90, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι έχουν κάνει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 11 δισ. ευρώ τα τελευταία πέντε χρόνια - νούμερο εξωπραγματικό για τα σημερινά δεδομένα. Τους βγαίνει, όμως, με τη Volvo να καταγράφει κάθε χρόνο ρεκόρ πωλήσεων (και στην Ελλάδα).
Ολα ξεκινούν από τη νέα αρχιτεκτονική SPA της Volvo, η οποία -μεταξύ μας- ήδη αναλύεται στα εργαστήρια των αντιπάλων τους. Ενα μοναδικό πλαίσιο στο οποίο χτίζονται πλέον όλα τα μεγάλα πολυτελή αυτοκίνητα της μάρκας, όπως το XC90. Σχεδιαστικά οι Σουηδοί τα έσπασαν. Πρόκειται για το πιο σπορ μεγάλο σεντάν οικογενειακό αυτοκίνητο που έχουμε δει μέχρι σήμερα.
Με μυώδεις γραμμές, επιθετικό εμπρός μέρος, ενώ κρύβει πολύ καλά το μέγεθός του, έστω κι αν είναι σχεδόν 5 μέτρα παρακαλώ. Με λίγα λόγια, ήρθε το τέλος στα αυτοκίνητα κουμούτσες της συγκεκριμένης κατηγορίας, με τους Σουηδούς να δείχνουν τον δρόμο. Οσο πιο σπορ και δυναμική είναι η εξωτερική του εμφάνιση, τόσο πιο elegant και νηφάλιο είναι το εσωτερικό του. Εδώ το πάντρεμα των μαλακών δερμάτων, του ξύλου και των λεπτομερειών χρωμίου δημιουργεί μια γαλήνια αύρα, σαν να βρίσκεσαι στο σαλόνι μιας πολυτελούς βίλας στο Γκέτεμποργκ.
Το ταμπλό είναι παρόμοιο με αυτό του XC90, με τη μεγάλη tablet οθόνη, από την οποία ρυθμίζεις τα πάντα, να κυριαρχεί. Ουδείς λόγος για τους χώρους, με πέντε επιβάτες να μετακινούνται με άνεση και με ασφάλεια. Και έγινε λόγος για την ασφάλεια -το μεγάλο στοίχημα των Σουηδών-, το S90 εφοδιάζεται με όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια. Μεταξύ των δεκάδων συστημάτων, το γνώριμο City Safety -το σύστημα ανίχνευσης άλλων οχημάτων, πεζών και ποδηλατών με αυτόματο φρενάρισμα-, το οποίο λειτουργούσε στα 50 km/h, πλέον όμως και στα 200 km/h!
Παράλληλα, η Volvo παρουσιάζει για πρώτη φορά στο S90 το σύστημα ανίχνευσης μεγάλων ζώων (π.χ. άλογα και ελάφια), τόσο κατά την ημέρα όσο και κατά τη νύχτα. Επίσης, είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας με τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα ονομάζεται Pilot Assist και διατηρεί το S90 στη λωρίδα του στον αυτοκινητόδρομο, σε ταχύτητες έως 130 km/h, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να ακολουθεί προπορευόμενο όχημα, όπως κάνουν τα αυτοκίνητα που διαθέτουν ρυθμιζόμενο cruise control. Σημειώστε ακόμη ότι η ημιαυτόνομη οδήγηση είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις S90 και V90. 2λιτροι diesel σαν 3λιτροι.
Tο μεγάλο πολυτελές sedan διαθέτει όλα τα γνώριμα από το XC90 2λιτρα μηχανικά σύνολα. Οι diesel είναι δύο, με την D5 να αποδίδει 235 PS και να συνδυάζεται με 4×4 και αυτόματο σύστημα μετάδοσης (5,1 lt/100 km - 133 g/km). Η D4 είναι στα 190 PS, με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (4,1 lt/100 km - 109 g/km). Στους βενζίνης η έκδοση Τ6 φέρει τον υπερτροφοδοτούμενο 2.0 (με turbo και κομπρέσορα), ο οποίος αποδίδει 320 ίππους. Και εδώ έχουμε να κάνουμε με κίνηση σε όλους τους τροχούς και αυτόματο κιβώτιο.
Η Volvo ανακοινώνει 0-100 σε 5,8 sec και μεικτή κατανάλωση 7,3 lt/100 km. Στην κορυφή της γκάμας, η plug-in υβριδική έκδοση Τ8, με τον 2.0 βενζίνης και το ηλεκτρικό μοτέρ να έχουν συνδυαστική ισχύ 407 ίππων. Η μεικτή κατανάλωση είναι μόλις 1,9 lt/100 km, ενώ η αυτονομία με αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ξεπερνά τα 45 km. Το S90 T8 εφοδιάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.
Στον δρόμο το S90 διδάσκει πολιτισμένη - πολυτελή μετακίνηση. Είναι ιδιαίτερα άνετο, ενώ όποτε θέλει ο οδηγός (και με την επιλογή Dynamic στη χαρτογράφηση) το αυτοκίνητο… σπορτίζει. Ακόμα κι όταν το ζορίσεις, η καλά ρυθμισμένη ανάρτησή του σκληραίνει κρύβοντας μαεστρικά τον όγκο του.
Στον ανοιχτό δρόμο, δε, είναι βασιλιάς: άνετο, αθόρυβο, γρήγορο, με το 8άρι κιβώτιο να μοιράζει τη μεγάλη ροπή των 40 kgm του 2λιτρου D5 των 235 PS που είχαμε στα χέρια μας για την πρώτη δοκιμή. Ο κινητήρας όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω (σε δύσκολο προσπέρασμα κ.λπ.) δεν θα σου πει όχι, με τους Σουηδούς να διαθέτουν στο S90 τη νέα πατέντα τους, την PowerPulse. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή λειτουργία η οποία εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την παραμικρή υστέρηση που παρουσιάζεται στους diesel turbo κινητήρες. Το PowerPulse λειτουργεί διοχετεύοντας αέρα από το φίλτρο αέρα μέσω ενός κομπρέσορα σε ένα δοχείο αέρα υπό πίεση, όγκου 2 λίτρων.
Οταν ο οδηγός θέλει να επιταχύνει, είτε από στάση είτε από χαμηλές στροφές, ο υπό πίεση αποθηκευμένος αέρας διοχετεύεται μέσω βαλβίδας στην πολλαπλή εξαγωγής για να τροφοδοτήσει το turbo. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια άμεση και υψηλή παροχή ισχύος. Ο αέρας στο δίλιτρο δοχείο αποθήκευσης ανατροφοδοτείται αυτόματα, ώστε να υπάρχει πάντα σε διαθεσιμότητα.
Η Volvo Cars είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει σήμερα ένα τέτοιο σύστημα, με σχετικές μετρήσεις να αποδεικνύουν ότι η επιτάχυνση του S90 D5 είναι καλύτερη ακόμα και από τους τρίλιτρους εξακύλινδρους κινητήρες του ανταγωνισμού. Εν κατακλείδι, και για να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, ο νέος πονοκέφαλος των Γερμανών είναι δεδομένος και σε αυτή την κατηγορία των μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων. Φυσικά λαμβάνοντας υπόψη την άριστη ποιότητα κατασκευής του S90, την πολυτέλεια, την ποιότητα κύλισης, αλλά και τις τιμές, που ξεκινάνε από 49.600 ευρώ με πληρέστατο εξοπλισμό.
Περισσότερα για το S90 και το V90 θα έχουμε στις επόμενες δοκιμές μας στο ελληνικό οδόστρωμα. Μείνετε συντονισμένοι!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 1.969D4, 1.969D5 AWD, 1.969T5, 1.969T6 AWD, 1969T8 AWD
Ισχύς (PS/rpm): 190/4.250, 235/4.000, 254/5.500, 320/5.700, 407/5.700 (+hybrid)
Ροπή (kgm/rpm): 40,0/1.750-2.500, 48,0/1.750-2.500, 35,0/4.800, 40,0/5.400, 40,0+24/5.400 Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 230, 240, 230, 250, -
Επιτάχυνση 0-100 (sec): 8,2, 7,0, 6,8, 5,9, 5,2
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 4,4, 4,8, 6,5, 7,2, 1,9 km
Εκπομπές CO2 (gr/km): 116, 127, 149, 165, 44
Βάρος (kg): 1.800-2.175
Διαστάσεις Μ/Π/Υ (mm): 4.963/1.890/1.444
Χώρος αποσκευών (lt): 500
Τέλη κυκλοφορίας (€): 113,68, 152,4, 404,25, 0
Τιμή από (€): 49.620, 58.420, -, 58.400, -
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου