Γιατί έχουμε υστερική ανάγκη να ανεβάζουμε φωτό απο τις διακοπές;


Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου

Γιατί ο άνθρωπος έχει τέτοια υστερική ανάγκη να ανεβάζει φωτογραφίες των διακοπών του;
1.Κατ΄ αρχάς, η ανάγκη δεν είναι καινούρια. Απλώς τώρα ικανοποιείται ευκολότερα.

2.Είναι η απόδειξη ότι όντως έκανε κάτι. Επειδή οι εμπειρίες του δεν έχουν βάθος, αλλά πλάτος, χρειάζεται τις φωτογραφίες για να του επιβεβαιώνουν τους σταθμούς της υπνοβασίας του στον κόσμο.

3.Νομίζει ότι αυτός, αυτοπροσώπως, είναι τα Νέα Μέσα ― κάτι σαν δίποδη εφημερίδα. Συμπεριφέρεται σαν να μοιράζει βραβεία, να ευχαριστεί τους σπόνσορές του, να προσέχει υστερικά πού πατάει like, ή σε ποιόν κάνει block. To να ανεβάσει στο ίνσταγκραμ τον σάπιο μουσακά μιας θλιβερής ταβέρνας στα Χανιά, τον κάνει να αισθάνεται ότι κινεί τα νήματα της τουριστικής βιομηχανίας- και του εξασφαλίζει κεράσματα, τα οποία τον κάνουν να αισθάνεται παράγοντας, ενώ απλώς είναι τζαμπατζής.

4. Τα σέλφι-στικς, τα φίλτρα του ινσταγκραμ, τα apps που μεταμορφώνουν ένα τρεμάμενο, θολό βίντεο, σε αβανγκαρντία για σινεφίλ, του έχουν πάρει τα μυαλά (ως δημιουργικής φύσης). Νομίζει ότι τραβάει τα αριστουργήματα με τις ντουζίνες. Να μη τα μοιραστεί;

5.Η αληθινή Γαλήνη της Ψυχής (σύμφωνα με τον Πλούταρχο, αλλά και τον Σενέκα) είναι απαλλαγμένη από την αγωνία της σύγκρισης. Όχι για τα αγύμναστα μυαλά. Σε αυτά, η ευτυχία είναι ζήτημα μεγέθους, συνεπώς διαρκούς σύγκρισης. Πρέπει διαρκώς να αποδεικνύει ότι το αμάξι του είναι γρηγορότερο, το ρούχο του πιο μεταξωτό, το ξενοδοχείο του ακριβότερο, οι τρίχες του πιο groomed. Ασχέτως αν έτσι κυνηγάει αενάως την ουρά του, αφού σε ένα ανησυχαστικό Αλλού, υπάρχει πάντα κάτι μεγαλύτερο.

6. Δεδομένης αυτής της σύγχυσης, που τον κάνει να τρώγεται συνέχεια με τα ρούχα του και να μη ξέρει τι του φταίει (ενώ είναι τόσο θεούλης και υπέροχος ― wtf?!), ρίχνεται με πτωχαλαζονία στα εχέγγυα του σουξέ: τα likes. Προσπαθει να μαζέψει όσα μπορεί περισσότερο, αν και νοιώθει το έδαφος να τρίζει. Κι όσο τα likes δεν φέρνουν τη γαλήνη, τόσο τα posts πολλαπλασιάζονται.

7.Δεν είναι μόνο αγαθότητα, αφέλεια ή έλλειψη παιδείας. Συχνά, ο ορυμαγδός των φωτογραφιών, θέλει να πικάρει κάποιον συγκεκριμένα, να προκαλέσει φθόνο στη γειτόνισσα, θρήνο στον πρώην, πένθος στους συμμαθητές. Είναι μια εκδικητική φούρλα μπροστά σε ένα ακροατήριο εχθρών, που ανεβοκατεβαίνουν το timeline του με φαγωμένα νύχια.

8. Όλα αυτά, δεν είναι βέβαια και έγκλημα. Είναι πολύ ανθρώπινα- από την αρχαιότητα κιόλας. Ούτε πρόκειται να αλλάξουν, υπό ποικίλους μανδύες. Η υστερία με τις φωτογραφίες διακοπών θα σέρνεται και θα εντείνεται από Αύγουστο σε Αύγουστο με νέες φρεναπάτες και σπασμένα νεύρα. Φαντάζομαι και με νέες γκρίνιες..

Γιατί ο άνθρωπος έχει τέτοια υστερική ανάγκη να ανεβάζει φωτογραφίες των διακοπών του; Κατ΄ αρχάς, η ανάγκη δεν είναι καινούρια. Απλώς τώρα ικανοποιείται ευκολότερα. Είναι η απόδειξη ότι όντως έκανε κάτι. Επειδή οι εμπειρίες του δεν έχουν βάθος, αλλά πλάτος, χρειάζεται τις φωτογραφίες για να του επιβεβαιώνουν τους σταθμούς της υπνοβασίας του στον κόσμο. Νομίζει ότι αυτός, αυτοπροσώπως, είναι τα Νέα Μέσα ― κάτι σαν δίποδη εφημερίδα. Συμπεριφέρεται σαν να μοιράζει βραβεία, να ευχαριστεί τους σπόνσορές του, να προσέχει υστερικά πού πατάει like, ή σε ποιόν κάνει block. To να ανεβάσει στο ίνσταγκραμ τον σάπιο μουσακά μιας θλιβερής ταβέρνας στα Χανιά, τον κάνει να αισθάνεται ότι κινεί τα νήματα της τουριστικής βιομηχανίας- και του εξασφαλίζει κεράσματα, τα οποία τον κάνουν να αισθάνεται παράγοντας, ενώ απλώς είναι τζαμπατζής. Τα σέλφι-στικς, τα φίλτρα του ινσταγκραμ, τα apps που μεταμορφώνουν ένα τρεμάμενο, θολό βίντεο, σε αβανγκαρντία για σινεφίλ, του έχουν πάρει τα μυαλά (ως δημιουργικής φύσης). Νομίζει ότι τραβάει τα αριστουργήματα με τις ντουζίνες. Να μη τα μοιραστεί; Η αληθινή Γαλήνη της Ψυχής (σύμφωνα με τον Πλούταρχο, αλλά και τον Σενέκα) είναι απαλλαγμένη από την αγωνία της σύγκρισης. Όχι για τα αγύμναστα μυαλά. Σε αυτά, η ευτυχία είναι ζήτημα μεγέθους, συνεπώς διαρκούς σύγκρισης. Πρέπει διαρκώς να αποδεικνύει ότι το αμάξι του είναι γρηγορότερο, το ρούχο του πιο μεταξωτό, το ξενοδοχείο του ακριβότερο, οι τρίχες του πιο groomed. Ασχέτως αν έτσι κυνηγάει αενάως την ουρά του, αφού σε ένα ανησυχαστικό Αλλού, υπάρχει πάντα κάτι μεγαλύτερο. Δεδομένης αυτής της σύγχυσης, που τον κάνει να τρώγεται συνέχεια με τα ρούχα του και να μη ξέρει τι του φταίει (ενώ είναι τόσο θεούλης και υπέροχος ― wtf?!), ρίχνεται με πτωχαλαζονία στα εχέγγυα του σουξέ: τα likes. Προσπαθει να μαζέψει όσα μπορεί περισσότερο, αν και νοιώθει το έδαφος να τρίζει. Κι όσο τα likes δεν φέρνουν τη γαλήνη, τόσο τα posts πολλαπλασιάζονται. Δεν είναι μόνο αγαθότητα, αφέλεια ή έλλειψη παιδείας. Συχνά, ο ορυμαγδός των φωτογραφιών, θέλει να πικάρει κάποιον συγκεκριμένα, να προκαλέσει φθόνο στη γειτόνισσα, θρήνο στον πρώην, πένθος στους συμμαθητές. Είναι μια εκδικητική φούρλα μπροστά σε ένα ακροατήριο εχθρών, που ανεβοκατεβαίνουν το timeline του με φαγωμένα νύχια. Όλα αυτά, δεν είναι βέβαια και έγκλημα. Είναι πολύ ανθρώπινα- από την αρχαιότητα κιόλας. Ούτε πρόκειται να αλλάξουν, υπό ποικίλους μανδύες. Η υστερία με τις φωτογραφίες διακοπών θα σέρνεται και θα εντείνεται από Αύγουστο σε Αύγουστο με νέες φρεναπάτες και σπασμένα νεύρα. Φαντάζομαι και με νέες γκρίνιες... Πηγή: www.lifo.gr
Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου