GreekWineInsider: Στα μονοπάτια του ελληνικού κρασίου



Ήλιος, θάλασσα και ελληνικό κρασί. Αυτά είναι μερικά από τα «χαρίσματα» της Ελλάδας που την κάνουν να ξεχωρίζει σε σχέση με πολλές άλλες χώρες του κόσμου. Το ελληνικό κρασί αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής κληρονομιάς, των εθίμων και των παραδόσεών της χώρας μας και η ιστορία του καλύπτει μια εξαιρετικά μεγάλη περίοδο, η οποία ξεκινά κατά τους προϊστορικούς χρόνους, την περίοδο 4500-1050 π.Χ.

Πόσο καλά όμως γνωρίζετε την ιστορία του; Έχετε ιδέα πώς παρασκευάζεται, πόσες ποικιλίες υπάρχουν και πόσο αυτές μπορούν να διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που μπορεί να απαντήσει το Greek Wine Insider. Πρόκειται για μια ιστοσελίδα που έχει ως βασικό σκοπό την παρουσίαση και προβολή των Ελληνικών κρασιών και των Ελλήνων οινοπαραγωγών, ώστε όλοι να γνωρίσουν τι εστί ελληνικός οίνος και πως παρασκευάζεται, ενώ μέσω του Wine Search Engine μπορείτε να βρείτε το κατάλληλο για εσάς κρασί, ανάλογα με τις προτιμήσεις σας.

Όπως αναφέρει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο FortuneGreece, o Κωνσταντίνος Δημητρόπουλος, δημιουργός της ιστοσελίδας, το Greek Wine Insider γεννήθηκε…από το μηδέν με αρχικό σκοπό να προωθήσει το ελληνικό κρασί, να αναδείξει γενικά τις ποικιλίες από τις περιοχές παραγωγής, τις ελληνικές «ετικέτες» και να δείξει ότι υπάρχει κάτι στην Ελλάδα που έχει αξία, καθ’ ότι πολλοί στο εξωτερικό δεν έχουν ιδέα τι εστί ελληνικό κρασί.

Η ιδέα προέκυψε πριν από πολλά χρόνια, όταν ο ίδιος με την οικογένειά του επισκέπτονταν συχνά την Αμερική και σε κάθε τους ταξίδι προσπαθούσαν από περιέργεια να βρουν σε διάφορες κάβες της χώρας έστω μια ελληνική ετικέτα. Όμως ο ελληνικός οίνος έλειπε από τα ράφια των καταστημάτων πώλησης αλκοολούχων ποτών και αυτό το κενό στη διεθνή αγορά –θαρραλέα- επιθυμεί να το καλύψει.

Όπως ο ίδιος σημείωσε, δεν ήταν εύκολο αρχικά να στήσει την ιστοσελίδα του, καθώς οι Έλληνες οινοπαραγωγοί του «έκλειναν» την πόρτα κυρίως λόγω…καχυποψίας. «Δεν είχα κακή πρόθεση, ωστόσο δεν υπήρχε εμπιστοσύνη. Πολλοί με ρωτούσαν “γιατί τους ζητάω στοιχεία όσον αφορά την παραγωγή τους και τα οινοποιεία τους”, ενώ ο σκοπός μου ήταν καθαρά να τους προβάλλω και μάλιστα χωρίς αντάλλαγμα. Άλλοι δεν μου απάντησαν. Στην πορεία, κάποιοι άλλαξαν γνώμη, είδαν το έργο μου και με προσέγγισαν».

Το στήσιμο της ιστοσελίδας κράτησε αρκετό καιρό, δεδομένου ότι προβάλλει σχεδόν όλους τους τύπους κρασιών και κάθε ποικιλία από όλη την Ελλάδα: «Όλα αυτά τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο Greek Wine Insider συγκεντρώθηκαν από το διαδίκτυο αλλά και από βιβλία οινολογίας μέσα σε ένα διάστημα αρκετών μηνών».

Οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος σήμερα

Όσον αφορά τις σημαντικότερες  δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην Ελλάδα, η ανεπαρκής στήριξη του κράτους αλλά και ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι αυτά που «χτυπούν» την αγορά του κρασιού στη χώρα: «Για να επιτευχθεί η αύξηση των εξαγωγών θα έπρεπε τουλάχιστον ένα μέρος του φόρου, εάν είναι τόσο απαραίτητος τελικά, να αφορά μόνο στην προώθηση του κρασιού. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα πρέπει να σκεφτεί κάθε οινοπαραγωγός, αλλά και το ίδιο το κράτος εάν θέλουν τα ανάλογα αποτελέσματα».

Πόσο εύκολα όμως ένας νέος οινοπαραγωγός θα σκεφτεί να κάνει μια αρχή σε έναν κλάδο που σήμερα εν μέρει «υποφέρει»; Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο, κίνητρα για νέους οινοπαραγωγούς υπάρχουν, ωστόσο είναι μια απόφαση που πρέπει να λάβει κανείς στα σοβαρά, καθώς υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις και απαιτείται αρκετός χρόνος προκειμένου να δημιουργηθεί το τελικό προϊόν. Από την πλευρά του, το κράτος προσπαθεί να στηρίξει τους νέους οινοπαραγωγούς, προσφέροντας επιδοτήσεις για το «στήσιμο» ενός μικρού οινοποιείου.


Πώς θα αποκτήσει το ελληνικό κρασί τη δική του «ταυτότητα» διεθνώς

Παρ’ ότι το ελληνικό κρασί είναι ένα καθαρά ξεχωριστό προϊόν δεν έχει καταφέρει να αποκτήσει πλήρως τη δική του «ταυτότητα» διεθνώς και να ανταγωνιστεί ξένες μάρκες στις διεθνείς αγορές. Οι ελληνικές ποικιλίες έχουν κάτι διαφορετικό να προσφέρουν και δεν υστερούν σε ποιότητα και αυτό πρέπει να το μάθει και ο ξένος καταναλωτής: «Η Ελλάδα πρέπει να στοχεύσει σε κρασιά ποιότητας. Προϋπόθεση για να γίνει αυτό σωστά είναι ότι και η παραγωγή θα ανεβάσει την ποιότητα σε ένα πιο υψηλό επίπεδο. Αυτός ο παράγοντας σε συνδυασμό με το σωστό μάρκετινγκ θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα», συμπληρώνει ο Κωνσταντίνος.

Για να είναι το τελικό προϊόν σπουδαίο, πρέπει και ο δημιουργός του να διαθέτει τα κατάλληλα χαρακτηριστικά. «Ο οινοπαραγωγός οφείλει να είναι πιστός στην παραγωγή του, να γνωρίζει το αμπέλι του και φυσικά τη διαδικασία της παραγωγής, ενώ είναι απαραίτητο για έναν σύγχρονο οινοπαραγωγό να είναι καλός μάνατζερ προκειμένου να προωθεί σωστά το προϊόν του, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό και να είναι δεκτικός σε νέες ιδέες και προτάσεις».

Kατά τον Κωνσταντίνο, υπάρχουν ορισμένοι οινοπαραγωγοί που το έχουν καταφέρει αυτό και έχουν βρει τη χρυσή τομή, αναδεικνύοντας με τον τρόπο τους το ελληνικό κρασί, τόσο στη χώρα μας, όσο και στο εξωτερικό.

Τα μελλοντικά σχέδια και η εξέλιξη του GreekWineInsider


Μόλις ολοκληρώθηκε η ιστοσελίδα, ο Κωνσταντίνος «πέρασε» στο επόμενο βήμα, το οποίο και ήταν η δημιουργία ενός βιβλίου. Μετά από μια περιοδεία σε οινοποιεία της Ελλάδας, ο ίδιος συνέλεξε φωτογραφικό υλικό και τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει βιβλίο με τα 23 καλύτερα οινοποιεία της χώρας μας.

«Το βιβλίο αυτό έχει στόχο να προβάλει κυρίως οινοποιεία, τα οποία είναι “φιλικά προς τον επισκέπτη” και διαθέτουν μια ευρεία γκάμα από κρασιά αλλά και δείγματα από την κάθε περιοχή» αναφέρει.

Όσον αφορά τα μελλοντικά του σχέδια, ο ίδιος εξηγεί στο FortuneGreece ότι σχεδιάζει να εξελίξει την ιστοσελίδα του προκειμένου να μπορεί ο καταναλωτής από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου να ενημερωθεί, ίσως ακόμη και να αγοράσει το κρασί της επιλογής του.

Κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στην Ελλάδα και τις επισκέψεις του σε οινοποιεία της χώρας, ο ίδιος ξεχωρίζει σαν εμπειρία το κελάρι του Τσάνταλη στο Μετόχι Χρωμίτσας στο Άγιον Όρος: «Είχα την ευκαιρία να το θαυμάσω από κοντά, με όλα τα κεριά αναμμένα και να μεταφερθώ σε μια άλλη εντελώς εποχή»….
Πηγή
Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου