Περισσότερες αγορές, μεγαλύτερη ωριμότητα αλλά και αναζήτηση καλύτερων τιμών και προσφορών επέδειξαν το 2016
οι Έλληνες online καταναλωτές, σύμφωνα τουλάχιστον με τα κύρια αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ).
Στην έρευνα συμμετείχαν 1910 online Έλληνες καταναλωτές και τα πλήρη αποτελέσματα της πρόκειται να παρουσιαστούν σήμερα στο 12ο E-Business Forum. Η έρευνα έδει ότι οι 5 πιο δημοφιλείς κατηγορίες παραμένουν οι ίδιες με το 2015, καθώς οι Έλληνες αγόρασαν online ταξιδιωτικές υπηρεσίες (84%), διαμονή σε καταλύματα (70%), εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό (69%), εισιτήρια γαι εκδηλώσεις (69%) καθώς και είδη ένδυσης και υπόδησης (62%). Γενικά όμως υπάρχει μία αύξηση 5% κατά μέσο όρο στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές με την μεγαλύτερη αύξηση +10% στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού, +9% στην πληρωμή λογαρασμών (λόγω capital controls αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών όπως ψηφιακό πορτοφόλι), +7% στην αγορά/ενοικίαση αυτοκινήτου, +6% στα είδη λιανεμπορίου.
Η αύξηση γενικά των online αγορών το 2016 επαληθεύεται από το γεγονός ότι το 10% των online καταναλωτών άρχισε τις αγορές του το 2016 και από την αύξηση των μεθοδικών/ώριμων Ελλήνων online αγοραστών αφού το 29% των online καταναλωτών πραγματοποιεί πάνω απο το 50% των συνολικών αγορών τους ψηφιακά, όταν τα αντιστοιχα ποσοστά ήταν για το 2015 στο 25% και το 2014 στο 9%.
Τιμές
Οι τιμές και προσφορές παραμένουν οι κύριοι λογοι για να πραγματοποιούν οι Έλληνες τις online αγορές. Συγκεκριμένα στους λόγους που πραγματοποιούν online αγορές αναφέρουν την εύρεση καλύτερων τιμών (73%), την άμεση σύγκριση προϊόντων (55%) και την εύρεση προσφορών (42%). Αύξηση σημειώνουν επίσης οι λόγοι που σχετίζονται με την ποικιλία προϊόντων, όπως με την εύρεση προϊόντων που δεν υπάρχουν στα φυσικά καταστήματα (46%) και την μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων (37%). Παρ'ότι η αντικαταβολή παραμένει ακόμη ο πιό δημοφιλής τρόπος πληρωμής με το 56% των online καταναλωτών συνήθως να την προτιμά, η χρεωστική κάρτα χρησιμοποιείται πλέον συχνά από το 51% των online καταναλωτών (από 44% που ήταν προ capital controls το 2014).
Επιβεβαιώνεται επίσης η πολυκαναλική τάση των τελευταίων δύο ετών και η δύναμη των ψηφιακών μέσων ακόμη και στις φυσικές αγορές, αφού για τους online καταναλωτές το ένα τρίτο των συνολικών τους αγορών σε φυσικά καταστήματα το πραγματοποιούν αφού κάνουν έρευνα στο Internet και στις υπηρεσίες σύγκρισης προϊόντων/τιμών. Υπάρχει όμως και το αντίθετο φαινόμενο με το ένα έκτο των συνολικών online αγορών να πραγματοποιείται αφού έγινε πρώτα επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα. imerisia.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου