Η Κόρινθος διέθετε δύο επίνεια, το Λέχαιο στα βόρεια της αρχαίας πόλης, στις ακτές του Κορινθιακού κόλπου και τις Κεγχρεές στα ανατολικά της αρχαίας πόλης, στις ακτές του Σαρωνικού (Drone Video)
Τι έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες για να περνούν τα πλοία από τον Σαρωνικό στον Κορινθιακό και αντίστροφα πριν τη διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου;
AdTech Ad
Η αρχαία Κόρινθος διέθετε δύο επίνεια, το Λέχαιο στα βόρεια της αρχαίας πόλης, στις ακτές του Κορινθιακού κόλπου και τις Κεγχρεές στα ανατολικά της αρχαίας πόλης, στις ακτές του Σαρωνικού. Στην νότια πλευρά του σημερινού Ισθμού, στο σημείο περίπου που ξεκινούσε η Δίολκος, ήταν χτισμένη η παραλιακή πόλη Σχοινούντας.
Οι αρχαίοι Κορίνθιοι λοιπόν χρησιμοποιούσαν αυτά τα δύο λιμάνια και έβγαζαν τα πλοία στην ξηρά όπου τα τραβούσαν με μηχανικά μέσα. Τα εμπορικά πλοία δεν μεταφέρονταν φορτωμένα, αλλά άφηναν τα εμπορεύματά τους στις Κεγχρεές ή το Λέχαιον, ανάλογα με την κατεύθυνσή τους. Τα φορτία μεταφέρονταν σε άλλα πλοία για να συνεχίσουν το ταξίδι τους, ενώ τα μικρότερα σκάφη τα ρυμουλκούσαν στην απέναντι πλευρά του Ισθμού μέσω του πλακόστρωτου δρόμου που ονομαζόταν Δίολκος.
Τα δύο λιμάνια της Αρχαίας Κορίνθου από ψηλά, στην πτήση του haanity:
Όπως μπορείτε να δείτε στο παραπάνω βίντεο, στο λιμάνι του Λεχαίου διακρίνεται ο εσωτερικός λιμένας (είναι αυτή η ξηρή λίμνη που έχει τη μορφή Κύκνου και το "μάτι" του Κύκνου είναι τα ερείπια φάρου/ οχύρωσης) και η Βασιλική του Αγίου Λεωνίδη (5ος αι. μ.Χ), που είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων και καταστράφηκε από σεισμό.
Στο λιμάνι των Κεγχρεών διακρίνονται οι δύο βυθισμένοι τεχνητοί λιμενοβραχίονες με ερείπια κτισμάτων. Στο λιμάνι αυτό κατέπλευσε ο Απόστολος Παύλος όταν επισκέφθηκε την Κόρινθο.
Οι ναυτιλλόμενοι προτιμούσαν τη χερσαία διαδρομή μέσω του Ισθμού γιατί έτσι γλίτωναν τον επικίνδυνο περίπλου των 320 χιλιομέτρων. Οι ναυτικοί απέφευγαν ιδιαίτερα το ακρωτήριο Μαλέας λόγω της επικινδυνότητας του.
Σημειώνεται ότι η Δίολκος (ή ο Δίολκος) κατασκευάστηκε προς το τέλος του 7ου αιώνα π.Χ., από τον Περίανδρο, τον τύραννο της Κορίνθου. Ήταν στην ουσία ένας πλακόστρωτος δρόμος με βαθιές αυλακώσεις που είχαν ξύλινη επένδυση επαλειμμένη με λίπος. Τα εμπορεύματα των πλοίων που αγκυροβολούσαν στο ένα λιμάνι ξεφορτώνονταν, τοποθετούνταν σε τροχοφόρα οχήματα και ρυμουλκούνταν πάνω στον πλακόστρωτο δρόμο μέχρι το άλλο λιμάνι.
Ρυμουλκούνταν επίσης, όπως αναφέραμε, και μικρότερα πλοία, ενίοτε μαζί με το φορτίο τους.
Για την ιστορία, τα εγκαίνια της διώρυγας της Κορίνθου έγιναν στις 25 Ιουλίου 1893, από το πρωθυπουργό Σωτήριο Σωτηρόπουλο. Οι εργασίες διάνοιξης ξεκίνησαν στις 23 Απριλίου 1882.
Πηγή: haanity
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου