Η αγωνιστική οικογένεια-ομάδα Μπάσδελη..!


Μπάσδελης family!

Ο λόγος για μια ευχάριστη παρέα με ισχυρούς δεσμούς οικογένειας, τόσο τυπικούς όσο και ουσιαστικούς!

ΑΠΟΔΟΣΗ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΛΟΥΡΟΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΗΣ

AN έχει τύχει να βρεθείτε σε κάποιον από τους φετινούς αγώνες που έχουν δώσει οι έντεκα συμμετέχοντες του Micra Racing, σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι τα αυτοκίνητα τεσσάρων από αυτούς είναι, μεν, διαφορετικά στο χρώμα, αλλά ουσιαστικά είναι ολόιδια! Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, αναφερόμαστε στα «Μπάσδελης Micra», τα οποία αποτελούν κάτι παραπάνω από το ένα τρίτο (!) του θεσμού της Nissan για το 2006. Ποιοι βρίσκονται, όμως, πίσω από αυτήν την προσπάθεια; Ποιου ιδέα ήταν; Πρόκειται αποκλειστικά για οικογενειακή υπόθεση ή και για κάτι παραπάνω; Σε όλες αυτές τις απορίες και σε ακόμα περισσότερες προσπαθήσαμε να δώσουμε απαντήσεις με μια πρωινή μας βόλτα μέχρι τη Nissan Μπάσδελης στην Κόρινθο. Ας δούμε, λοιπόν, τι μάθαμε εκεί...

Καθισμένος αγέρωχα στο γραφείο του, μας έδωσε από την πρώτη κιόλας στιγμή να καταλάβουμε ποιος είναι το «boss» της προσπάθειας, αν ισχύει, φυσικά, ένας τέτοιος όρος, όταν πρόκειται για τον ίδιο τον πατέρα!
Ο κ. Ανδρέας Μπάσδελης μάς καλωσόρισε, ενώ σιγά σιγά μαζεύτηκαν γύρω μας και οι οδηγοί-γιοι του, Γιώργος και Κώστας, αλλά και οι φίλοι της οικογένειας και επίσης οδηγοί της ομάδας Νίκος Βλάχος και Δημήτρης Ραζής. Σε ρόλο παρατηρητή, αλλά με τη σιγουριά που σου προσφέρει μια ήρεμη δύναμη, η μητέρα, κ. Ελένη, δε θα μπορούσε να λείπει από την παρέα μας. Eίχαν περάσει μόλις τα πρώτα λεπτά μαζί τους, αλλά, παρ’ όλα αυτά, είχαμε πιάσει απόλυτα το νόημα... Πρόκειται για μια απίστευτα δεμένη και αγαπημένη «οικογένεια», κι ας μην αποτελούν όλοι μέλη της!

Πώς προέκυψε, όμως, η «μαζική» αυτή ενασχόληση με τους αγώνες; Ο κ. Ανδρέας παίρνει αμέσως το λόγο... «Το μικρόβιο το είχα κι εγώ, αφού πρώτη φορά συμμετείχα στους αγώνες το 1987, στο Pάλλυ Σπριντ Κορίνθου, με ένα Yugo (μοτέρ 900άρι και λάστιχα γιουγκοσλαβικά, μη φανταστείς τίποτε άλλο...), αλλά με πολλή αγάπη γι’ αυτό που έκανα και ιδιαίτερα για τη διαδικασία των δοκιμών! Τότε, βλέπεις, ήταν μια ευχάριστη εκδρομή σε ωραία μέρη, όχι όπως σήμερα... Από εκεί και πέρα, ο Γιώργος κάνει ακριβώς αυτό που αγαπά, αφού το αυτοκίνητο είναι στην κυριολεξία η ζωή του! Τώρα, για το αν άργησε να μπει στο χώρο, είτε εγώ... τον κρατούσα μακριά είτε δε γινόταν αλλιώς. Γνωρίζετε καλά ότι σε αυτόν το χώρο μπορείς εύκολα να καταστραφείς, κυρίως οικονομικά, κι έχω μάθει να κάνω σίγουρες κινήσεις!
Με τον Κωστή μας τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά, αφού η μεγάλη του αγάπη είναι οι μοτοσικλέτες, αλλά σε αυτό αντιδρούμε όλοι, αφού οι κίνδυνοι είναι πολύ περισσότεροι απ’ ό,τι με το αυτοκίνητο». Aπευθυνόμενοι στον Κώστα, του εκφράζουμε την εντύπωσή μας πως τον «ανάγκασαν» να συμμετέχει στους αγώνες αυτοκινήτου. «Θα μπορούσες να το πεις...», μας λέει χαριτολογώντας ο μικρός της παρέας και συνεχίζει: «Με δεδομένο ότι δεν μπορώ να κάνω αυτό που πραγματικά θέλω τόσο πολύ, αλλά και ότι ουσιαστικά φέτος προέκυψε ένα παραπάνω Micra, είπαμε να πάρω κι εγώ το βάπτισμα του πυρός». Προέκυψε; «Το αυτοκίνητό μου είναι αυτό με το οποίο συμμετείχε την περσινή χρονιά ο Μίλτος Πλατώνης.
 Ο Γιώργος χρειαζόταν σασμάν για το δικό του, αλλά το κόστος ήταν υψηλό και δεν απείχε πολύ από αυτό που χρειάστηκε τελικά για να αγοράσουμε το Micra του Μίλτου. Έτσι, φόρεσα κι εγώ τη φόρμα του αγωνιζομένου!».
Τα άλλα δύο αυτοκίνητα; «Είναι των παιδιών, του Νίκου Βλάχου και του Δημήτρη Ραζή», μας λέει ο μπαμπάς Μπάσδελης. «Στο πρόσωπο του Νίκου βλέπω τον ίδιο μου τον εαυτό, αφού κάπως έτσι -με ένα ρολ μπαρ, δανεικό κάθισμα, τέσσερα λάστιχα και χωρίς καμία βοήθεια- ξεκίνησα κι εγώ τους αγώνες. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να τον βοηθήσουμε, αφού μέσα από το συναγωνισμό της περσινής χρονιάς προέκυψε και μια δυνατή φιλία». Σε αυτό το σημείο, ο Νίκος συμπληρώνει. «Πέρυσι το αυτοκίνητο το προετοίμαζε η Nissan Κυριακούδης, αλλά θυμάμαι χαρακτηριστικά τα λόγια του κ. Ανδρέα στο Ράλλυ Αττικό... “Την επόμενη χρονιά το αυτοκίνητο θα είναι στην ομάδα.” Kι έτσι έγινε!» Το λόγο παίρνει αμέσως μετά και ο Δημήτρης Ραζής. «Γνωριζόμουν με τον Ανδρέα, αφού μας συνδέει και μια κοινή αγάπη για τα ιστορικά αυτοκίνητα. Τον Ιανουάριο σκεφτόμουν διάφορα, μου άρεσε το Micra, μου είπε και ο Ανδρέας για ένα αυτοκίνητο που υπάρχει και όλα τα υπόλοιπα έγιναν πολύ γρήγορα!»
Αξίζει να σημειωθεί εδώ η άποψη του «πατέρα» της ομάδας, ο οποίος μας τόνισε επανειλημμένα ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι χρόνοι και τα αποτελέσματα των οδηγών του. «Αν με ενδιέφεραν πραγματικά, θα είχα πλησιάσει κάποιον από τους -θεωρητικά- πρωταγωνιστές! Προτιμώ, όμως, να έχουμε μια ομάδα από ανθρώπους που αγαπούν αυτό που κάνουν και δεν έχουν το μυαλό τους μόνο στα χρονόμετρα και στο πώς θα βρουν οποιονδήποτε τρόπο για να επικρατήσουν...» Πόσο μεγάλη είναι η βοήθεια της Nissan στο θεσμό; «Απίστευτα!» μας απαντά αμέσως ο κ. Ανδρέας, ενώ σιγοντάρουν με μια φωνή και οι τέσσερις οδηγοί. «Η εμπειρία των ανθρώπων της εταιρείας είναι τεράστια! Τι να πρωτοπεί κανείς για το Νίκο Κελεσάκο και την ομάδα του; Δε θα μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα χωρίς τη βοήθειά τους. Πραγματικά, πιστεύω ότι σήμερα μόνο η Nissan και η Peugeot προσφέρουν κάτι στους ελληνικούς αγώνες».
Η ώρα περνά ευχάριστα και ο Γιώργος αναπολεί την εμπειρία του «Γίνε Πρωταθλητής»: «Συμμετείχα το 2000 κατ’ εξαίρεση, αφού ήμουν μόλις 19 ετών. Είχα πάει στο 4ΤSafetrack, αλλά ο Στράτης (Χατζηπαναγιώτου) με παρότρυνε να πάρω μέρος στο “Γίνε”. Φυσικά, δεν έχασα την ευκαιρία! Ήταν καταπληκτικά, μακάρι να μπορούσα να συμμετάσχω και στα επόμενα, τα οποία έγιναν με τη μορφή μαθήματος!» Πώς νιώθει, όμως, ο μπαμπάς Μπάσδελης εκτός μπάκετ; «Όσο και να λέμε ότι δε θέλουμε να ξανατρέξουμε, πάντα υπάρχει το μικρόβιο μέσα μας. Έχοντας, όμως, το μυαλό μου μόνιμα σε τέσσερις οδηγούς, μπορώ να κάτσω πίσω για πολλά χρόνια και απλώς να απολαμβάνω τις προσπάθειές τους!
Σίγουρα, όμως, κάποια στιγμή θα κάνω έναν αγώνα με το μικρό μου, τον Κώστα, ο οποίος είναι και εξαιρετικός συνοδηγός!» Παρούσα και η μητέρα στη συζήτηση, δε θα μπορούσε να μην πει την άποψή της. «Φοβάμαι, αλλά σε λογικό πλαίσιο. ¶λλωστε, από τη μια, έχω συνηθίσει τόσα χρόνια με τον Ανδρέα και, από την άλλη, έχω και προσωπική εμπειρία ως συνοδηγός αλλά και ως οδηγός, αφού έχω τρέξει παλαιότερα σε ένα Ράλλυ Σπριντ ¶ρτας με το Yugo!»
Γίναμε ένα με την οικογένεια; Φυσικά! Γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε, αφού αυτή η ωραία παρέα κατάφερε να μας κερδίσει εκείνο το πρωινό στην Κόρινθο. Όπως φαίνεται, κάπως έτσι νιώθουν όλοι γύρω τους, αφού, είτε για αγωνιστική, είτε για επαγγελματική, είτε για οικογενειακή υπόθεση, το «Μπασδελαίικο» και οι φίλοι τους τα καταφέρνουν τέλεια!_ Μ. Σαλ.

Ο Ανδρέας Μπάσδελης γεννήθηκε στο Ξυλόκαστρο Κορινθίας, τον Αύγουστο του 1956. Στην Αθήνα εξασκούσε το επάγγελμα του τραπεζικού, ενώ από το 2004, οπότε μετακόμισε με την οικογένειά του στην Κόρινθο, είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος Nissan της περιοχής. Πραγματοποίησε τον πρώτο του αγώνα το 1987 με Zastava Yugo, ενώ έχει συμμετάσχει σε όλες τις μορφές αγώνων (ράλλυ, αναβάσεις, αγώνες ταχύτητας), κάνοντας μέχρι και 30 αγώνες τη χρονιά με διάφορα αυτοκίνητα, κυρίως όμως με Golf.

Ο Γιώργος Μπάσδελης γεννήθηκε στο Ξυλόκαστρο, στις 8 Οκτωβρίου του 1981. Κατοικεί μόνιμα στην Κόρινθο, ενώ είναι μηχανικός αυτοκινήτων στην οικογενειακή επιχείρηση, καταφέρνοντάς τα, μάλιστα, πολύ καλά στο ρόλο του αρχιμηχανικού! Η πρώτη αγωνιστική του εμφάνιση πραγματοποιήθηκε στην Aνάβαση Κύμης το 2004, συμμετέχοντας στο Micra Cup εκείνης της χρονιάς. Tο αγωνιστικό βάπτισμα το πήρε στο «Γίνε Πρωταθλητής» του 2000, σε ηλικία 19 ετών!

Ο Κώστας Μπάσδελης είναι ο μικρός της οικογένειας. Μεγάλη του λατρεία αποτελούν οι μοτοσικλέτες, κάτι για το οποίο, όμως, διαφωνούν έντονα οι δικοί του. Γεννήθηκε και αυτός στο Ξυλόκαστρο, στις 15 Ιουνίου του 1984, ενώ, εκτός από την οικογενειακή επιχείρηση, στην οποία απασχολείται αρκετές ώρες κάθε ημέρα, σπουδάζει πληροφορική στα ΙΕΚ του Πειραιά. Πρώτος αγώνας του Κώστα ήταν η φετινή Aνάβαση Ριτσώνας. Το χειρότερό του στους αγώνες; Οι δοκιμές...

Ο Νίκος Βλάχος γεννήθηκε στις 12 Ιανουαρίου του 1974, στην Αθήνα. Είναι παντρεμένος κι έχει ένα γιο ηλικίας 3 ετών. Eπαγγελματίας οδηγός, χειρίζεται το ταξί του με σύνεση και λογική! Πρώτος του αγώνας ήταν η Aνάβαση Ριτσώνας του 2002, με ένα Seat Ibiza της κατηγορίας National. Στα χόμπι του συγκαταλέγεται ο ελάχιστος ελεύθερος χρόνος, τον οποίο θέλει να περνά με την οικογένειά του!

Ο Δημήτρης Ραζής γεννήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου (ημέρα των ερωτευμένων) του 1972. Eίναι παντρεμένος και υπερήφανος μπαμπάς μιας κόρης 3 μηνών, φωτογραφία της οποίας έχει πάντα μαζί του! Έχει σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός κι εργάζεται στη Nissan Nικ. Ι. Θεοχαράκης. Εκτός από την πρώτη -φετινή- του εμπλοκή με το Micra Racing, συμμετέχει και στο Πρωτάθλημα Pάλλυ Ιστορικών Aυτοκινήτων με ένα Datsun 510. Πρώτος αγώνας της καριέρας του, το περσινό Ιστορικό Pάλλυ Ακρόπολις.

Η ομάδα!
Οδηγοί: Γιώργος Μπάσδελης, Κώστας Μπάσδελης, Νίκος Βλάχος, Δημήτρης Ραζής
Συντονισμός: Ανδρέας Μπάσδελης
Αρχιμηχανικοί: Νίκος Μπερσίμης και, φυσικά, ο Γιώργος Μπάσδελης
Μηχανικοί: Βασίλης Ρουβάς, Δημήτρης Σκλίας
Υπεύθυνος αγωνιστικών: Βασίλης Ρουβάς
Φανοποιός: Θανάσης Τριανταφύλλης
Ευθυγραμμίσεις: Τριαντάφυλλος Χατζηγιάννης
Υποστήριξη: Κώστας Ρούσης (Majestic Spa Κορίνθου)
Πηγή
Share on Google Plus
    Blogger ΣΧΟΛΙΑ
    Facebook ΣΧΟΛΙΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου