ΕΝΤΑΞΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ.
1. Μεγάλη συζήτηση για την Αντιγόνη. Για την περικοπή της διδασκαλίας της. Είναι πολλά τα ερωτήματα γιατί η Συριζαίικη διανόηση και ο Συριζοκρατικός θεσμός το έκανε.
Δεν έχει γίνει αντιληπτό το κυρίαρχο σώμα ιδεών και ιδεολογικές αναφορές αυτού του κομματικού μορφώματος.
Πέρα από αυτό: ΤΗΝ ΕΞΗΓΗΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΩΣΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΗΝ ΩΦΕΛΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ.
"... Αλλά αγνοούν και ότι η κλασική και φιλοσοφική παιδεία για τη διαχείριση του πολιτικού και της πόλης είναι αυτό που απεχθάνεται η χρηματιστηριακή ολιγαρχία, ο ολοκληρωτισμός της αγοράς". (από το κείμενο: Ο ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ-ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ).
2. ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ
Διαβάζω σε Συριζαίικη ιστοσελίδα για την αντιμετώπιση της ομοφοβίας και τρανσοφοβίας. Κείμενο της κ. Δήμητρας Κογκίδου, καθηγήτριας και προέδρου της Επιτροπής Φύλου και Ισότητας στο ΑΠΘ.
Γράφει ότι δεν έχει γίνει "καμιά προσπάθεια χάραξης αντισεξιστικής πολιτικής".
Επειδή χρη λέγειν και πράττειν τα καίρια, αλλά και κάνοντας αποδεκτό ένα πληθυντικό αριθμό τομέων πράξης: ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Πριν δύο χρόνια το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Β. Κατριβάνου με προβολή κεντρικότητας στην Αυγή έγραφε κείμενο με τίτλο "διδάσκεται ο αντιφασισμός;".
Από το να διδάσκουμε εναντίον του κακού, καλό είναι να διδάσκουμε το καλό. Η εκπαίδευση δεν είναι αντι-αμάθεια. Δεν είναι μάθημα αντιύβρεως, αντιαμαρτίας. Έχει θετικό ανθρωπιστικό πρόσημο. Είναι το ιστορικό δημοκρατικό κεκτημένο της ισότητας-ταυτότητας. Πολλά μπορούν να μας δώσουν ακόμα και ο Επιτάφειος του Περικλή και η Αντιγόνη.
Αν η κ. Κογκίδου ενδιαφέρεται τόσο για τα προβλήματα διάκρισης και βίας μεταξύ μαθητών θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί δημοσίως για τις Ελληνοφοβικές απόπειρες αποστέρησης των Παγκόσμιων Πολιτισμικών Προλεγόμενων.
Και οι ευαίσθητοι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων μέσα στην κοινωνία να αναπτύξουν εκπαιδευτική πράξη πέρα από συμβατικά επαγγελματικά ωράρια, απαξιώνοντας τις επιλογές ενός καθεστωτικού πολιτικού και εκπαιδευτικού προσωπικού. Έχουν υποχρέωση ως πολίτες. Η ευθύνη, η ελευθερία της βούλησης να βρει πέρασμα.
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΛΑΔΟΥΧΟΣ
1. Μεγάλη συζήτηση για την Αντιγόνη. Για την περικοπή της διδασκαλίας της. Είναι πολλά τα ερωτήματα γιατί η Συριζαίικη διανόηση και ο Συριζοκρατικός θεσμός το έκανε.
Δεν έχει γίνει αντιληπτό το κυρίαρχο σώμα ιδεών και ιδεολογικές αναφορές αυτού του κομματικού μορφώματος.
Πέρα από αυτό: ΤΗΝ ΕΞΗΓΗΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΩΣΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΗΝ ΩΦΕΛΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ.
"... Αλλά αγνοούν και ότι η κλασική και φιλοσοφική παιδεία για τη διαχείριση του πολιτικού και της πόλης είναι αυτό που απεχθάνεται η χρηματιστηριακή ολιγαρχία, ο ολοκληρωτισμός της αγοράς". (από το κείμενο: Ο ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ-ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑΣ).
2. ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ
Διαβάζω σε Συριζαίικη ιστοσελίδα για την αντιμετώπιση της ομοφοβίας και τρανσοφοβίας. Κείμενο της κ. Δήμητρας Κογκίδου, καθηγήτριας και προέδρου της Επιτροπής Φύλου και Ισότητας στο ΑΠΘ.
Γράφει ότι δεν έχει γίνει "καμιά προσπάθεια χάραξης αντισεξιστικής πολιτικής".
Επειδή χρη λέγειν και πράττειν τα καίρια, αλλά και κάνοντας αποδεκτό ένα πληθυντικό αριθμό τομέων πράξης: ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Πριν δύο χρόνια το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Β. Κατριβάνου με προβολή κεντρικότητας στην Αυγή έγραφε κείμενο με τίτλο "διδάσκεται ο αντιφασισμός;".
Από το να διδάσκουμε εναντίον του κακού, καλό είναι να διδάσκουμε το καλό. Η εκπαίδευση δεν είναι αντι-αμάθεια. Δεν είναι μάθημα αντιύβρεως, αντιαμαρτίας. Έχει θετικό ανθρωπιστικό πρόσημο. Είναι το ιστορικό δημοκρατικό κεκτημένο της ισότητας-ταυτότητας. Πολλά μπορούν να μας δώσουν ακόμα και ο Επιτάφειος του Περικλή και η Αντιγόνη.
Αν η κ. Κογκίδου ενδιαφέρεται τόσο για τα προβλήματα διάκρισης και βίας μεταξύ μαθητών θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί δημοσίως για τις Ελληνοφοβικές απόπειρες αποστέρησης των Παγκόσμιων Πολιτισμικών Προλεγόμενων.
Και οι ευαίσθητοι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων μέσα στην κοινωνία να αναπτύξουν εκπαιδευτική πράξη πέρα από συμβατικά επαγγελματικά ωράρια, απαξιώνοντας τις επιλογές ενός καθεστωτικού πολιτικού και εκπαιδευτικού προσωπικού. Έχουν υποχρέωση ως πολίτες. Η ευθύνη, η ελευθερία της βούλησης να βρει πέρασμα.
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΛΑΔΟΥΧΟΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου